ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

 

فایل ورد قابل ویرایش

 

توضیحی مختصر از مقاله  :

دانلود مقاله بررسی وضعیت عوامل زیست محیطی در ارتباط با سلامت جامعه شهری ایلام 

 

چکیده

    مقدمه : حفظ سلامت محیط زیست و حرکت به سوی توسعه پایدار از جمله مسائلی است که مورد توجه سیاست مداران و برنامه ریزان هر کشوری در سطح کلان قرار دارد. این تحقیق با هدف تعیین وضعیت عوامل زیست محیطی مرتبط با سلامت جامعه شهری ایلام در سال 1383 تدوین شده تا با استفاده از نتایج بدست آمده بتوان راه کارهای مناسب بر اساس منابع و امکانات زیست محیطی بکار بست.

    مواد و روش ها : این مطالعه بصورت توصیفی– تحلیلی انجام گرفت. با استفاده از آمار ادارات مرتبط و نیز تکمیل پرسشنامه در ده محور مختلف شامل: مسکن و شهرسازی، نحوه مصرف انرژی، فضای سبز عمومی، حمل و نقل و بار ترافیکی، نحوه جمع آوری و نگهداری دام، آلودگی هوا، آب آشامیدنی، جمع آوری و دفع فاضلاب، نحوه دفع زباله، میزان آگاهی زیست محیطی افراد جامعه و روند فعالیت های دولت سبز نسبت به جمع آوری اطلاعات اقدام گردید و با تجزیه و تحلیل علمی و مقایسه با استانداردهای موجود وضعیت شاخص های زیست محیطی مورد نظر تعیین شد.

     یافته های پژوهش: نتایج نشان داد که 81 درصد ساختمان های شهر ایلام با مصالح غیر مقاوم ساخته شده اند و 90 درصد اجرای تمامی پروژه ها با اصول ساختمان سازی مغایر بوده است. حدود 8/28 درصد کل خانواده های مورد مطالعه مبادرت به نگهداری دام در محل  سکونت خود نموده اند . متوسط غلظت سالیانه ذرات معلق در هوای شهر ایلام برابر با 27/97 میکروگرم در متر مکعب هوا علام شده که حدود 6/1 برابر استانداردهای هوای پاک می باشد.آلودگی میکروبی آب در شبکه توزیع ، کمی بیش از حد استاندارد و اتـــلاف آب در شبکه توزیع آب حدود 40 درصد می باشد و حدود یک چهارم فاضلاب  شهر به تصفیه خانه منتقل می شود. میزان کل تولید زباله در شهر ایلام به طور روزانه 220-180 تن برآورد شده است که 70 درصد زباله ها را مواد فساد پذیر تشکیل می دهند. 1/95 درصد افراد مورد مطالعه علاقه مندی خود را به محیط زیست اعلام نموده و 3/14 درصد این جمعیت به عدم وجود تفریحگاه های  خوب و مناسب اشاره داشته اند.

لینک دانلود:


دانلود مقاله بررسی وضعیت عوامل زیست محیطی در ارتباط با سلامت جامعه شهری ایلام 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : پنج شنبه 8 تير 1396برچسب:,محیط زیست و سلامتی,محیط زیست و سلامتی انسان,محیط زیست و سلامتی ما چه ارتباطی هست,محیط زیست و سلامتی چه ارتباطی دارند,محیط زیست و سلامت,محیط زیست و سلامت انسان,محيط زيست و سلامت,مجله محیط زیست و سلامت,رابطه محیط زیست و سلامت,مجله محیط زیست و سلامت تبریز,همایش سلامت - محیط زیست و توسعه پایدار,همایش ملی سلامت محیط زیست و توسعه پایدار,مجله محیط زیست و سلامت دانشگاه علوم پزشکی تبریز,دومین همایش ملی سلامت محیط زیست و توسعه پایدار,سومین همایش سلامت محیط زیست و توسعه پایدار,اولین همایش ملی سلامت محیط زیست و توسعه پایدار,سومین همایش ملی سلامت محیط زیست توسعه پایدار,چهارمین همایش ملی سلامت محیط زیست و توسعه پایدار,رابطه محیط زیست و سلامتی,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی