مختصری از گزارش تخصصی :
این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد.
چکیده
همه ی ما تجربه حضور در مدرسه را داشته ایم ,حضور در مدرسه به معنای حضوردریک سیستم آموزشی ومتاثر شدن از آن می باشد لذا ناکار آمدی نظام آموزشی یک کشور به ناکارآمدی نیروی انسانی وهدر رفتن منابع انسانی منجر می شود باتوجه این که اکنون ما درجهان ارتباطات وبه اصطلاح دهکده ی جهانی زندگی می کنیم نیازمنداستفاده ازیک زبان بین المللی برای پیوستن به جهان امروز داریم . زبان انگلیسی امروزه به عنوان زبان بین المللی شناخته شده, دانشمندان وپژوهشگران مقالات ویافته های خودرابرای عرضه به جهان به زبان انگلیسی نگاشته دراختیار دیگرکشورها با هر زبان وفرهنگی می گذارند.همه ی کشورها در عرصه ی تجارت ,جهانگردی,علمی وفرهنگی و...نیازمنداستفاده اززبان انگلیسی هستند.متاسفانه درنظام آموزشی کشور ما ایران, آنگونه که باید به یادگیری این زبان توجه لازم مبذول نمی گردد.
مشکلات موجود در آموزش زبان در ایران عبارت اند از:
-نامناسب بودن محتوای کتب درسی
-ضعف معلمان درزبان وآموزش آن
-کمبود ساعات اختصاص داده شده به این درس
-الویت ندادن به آموزش ویادگیری زبان دوم
-شروع آموزش زبان در زمان نامناسب
-عدم رعایت مراحل یادگیری
-کاستيهاي موجود در کلاسها
یکی از راه حل های مناسب برای رفع مشکلات آموزشی موجود دراین زمینه الگوبرداری سنجیده ومناسب ازروش هاو برنامه های آموزشی کشورهای موفق در زمینه آموزش زبان دوم (انگلیسی)می باشد.
مقدمه
رشد روزافزون تعداد آموزشگاه هاي زبان در يک دهه گذشته نشان دهنده استقبال شهروندان از يادگيري زبان خارجي است. در حال حاضر بخش قابل توجهي از آگهي هاي تبليغاتي، از آگهي روزنامه ها گرفته تا تراکت ها و بروشور هايي که در خيابان ها پخش مي شود يا روي در و ديوار چسبانده شده است مربوط به آموزشگاه هاي زبان هستند.متوليان اين آموزشگاه ها که نام هاي جذب کننده اي براي موسسه خودانتخاب کرده اند سعي مي کنند با اين تبليغات شهروندان را به سمت خود بکشانند. اين درست است که اکنون در بسياري از خانواده ها فرستا دن فرزندان به کلاس زبان ضروري شده و هزينه آموختن يک زبان خارجي در سبد خريد خانوارها قرار گرفته است اما، رقابت آموزشگاه ها هم شديد است و آنها مجبورند براي جذب افراد برندي براي خود تعريف کنند و براي آن به کسب اعتبار بپردازند.اهميتي که گاهي شهرونداني که به دنبال آموختن زبان هستند به نام و اعتبار موسسات آموزش زبان مي دهندناظران بيروني رابه اين نتيجه مي رساند که اين موج خروشان مراجعه کنندگان فقط وفقط براي يادگيري زبان است وچنين گزاره اي باعث مي شود ما به اين نتيجه برسيم که در سال هاي اخير تب شديدي براي يادگيري زبان در شهروندان ايراني به وجود آمده است.اماواقعيت اين نيست.اين درست است که گسترش رسانه هاي جمعي و فراگير شدن اينترنت باعث شده است شهروندان ايراني از هر قشر وطبقه ودر هر سن و سالي باشهروندان ديگرکشورها ارتباط پيدا کنند و براي اين کار نيازمند دانستن زبان باشند اما، پژوهش ها دراين زمينه حاکي ازاين است که هنوزدرصد قابل توجهي از شهروندان براي پر کردن اوقات فراغت خود به آموزشگاه هاي زبان مراجعه مي کنند. اين مراجعه کنندگان بيشترزبان انگليسي رامي آموزند همان طورکه کساني که منظورمهاجرت ياگرفتن پذيرش تحصيلي در خارج از کشور به آموزشگاه هاي زبان مي روند، بيشتر تمايل به يادگيري زبان انگليسي دارند.
گزارش تخصصی مشکلات و راهکارهای تدریس زبان انگلیسی و رفع چالش
نظرات شما عزیزان: