تعداد صفحات: 32 کد محصول :3222 حجم فایل:46,47 KB نوع فایل :rar
فایل ورد قابل ویرایش
توضیحی مختصر از متن فایل :
چکیده
تغییرات مداومی که در سطح و عمق جامعه در جریان است، باعث شده است که دیگر نتوان انتظار داشت نظامهای رسمی آموزشی افرادی را تربیت کنند که تمام مهارتهای مورد نیاز سازمانها را دارا باشند. از اینرو بسیاری از حرفهها به موازات رشد سازمانها و شرکتها، همواره نیازمند بازآموزی هستند. با توجه به رویکردهای جدید معرفتشناختی، به نظر میرسد نظریههای غالب یادگیری چون شناختگرایی و سازندهگرایی ضمن آنکه از توان لازم برای پاسخگویی به چالشهای پیشروی عصر دیجیتال برخوردار نباشند، به یادگیری درون سازمانها نیز نپرداختهاند. ارتباطگرایی، نظریه جایگزینی است که بر دانش ارتباطی استوار شده است؛ دانشی که در تقسیم دوگانه کمّی و کیفی نمیگنجد. این نظریه تلفیقی است از اصول نظریههایی مانند آشوب، شبکه، و خودسازماندهی. ارتباطگرایی یادگیری را فرایند برقراری ارتباط بین گرهها و به عبارت دیگر فرایند شکلدهی ارتباطها یا شبکهسازی میداند. این نظریه ضمن معرفی انواع گره (مفهوم، افراد، ماشین، و...) و انواع پیوندهایی که ممکن است در درون شبکه، بین آنها رخ دهد، شبکهها را به برداشتهای متعارف محدود نمیکند و لذا شکلگیری آنها را در سه سطح عصبی(درون مغز)، مفهومی(درون یک دیسیپلین) و بیرونی (شبکههایی از افراد و رایانهها) تبیین میکند. در این نظریه مؤسسهها و شرکتها، زیستبومهایی هستند که شبکهها را در بر گرفتهاند. سالمسازی این زیستبوم به رشد و شکوفایی گرهها و شبکه و در نهایت خود موسسهها و سازمانها منتهی خواهد شد. بررسی مبانی و دلالتهای این نظریه که مورد توجه محافل علمی قرار گرفته است و به زعم برخی میتواند آغازی برای شکلگیری پارادایم جدیدی در حوزه آموزش باشد، و به گفته پیشروان آن، بیش از هر چیز، متناسب نیازهای نظام آموزش عالی و آموزشهای غیررسمی است، قطعاً میتواند نتایج مثبت و چه بسا تحولآفرینی را برای مراکز آموزشی، مدیریت دانش، و رشد سازمانها و شرکتها به همراه داشته باشد.
واژگان کلیدی: ارتباطگرایی، دانش ارتباطی، شبکهسازی، یادگیری سازمانی، مدیریت دانش.
لینک دانلود:
مقاله ارتباط گرایی به سوی الگوی جدید یادگیری در سازمان ها
نظرات شما عزیزان:
تاريخ : یک شنبه 4 تير 1396برچسب:
ارتباطگرایی, دانش ارتباطی, شبکهسازی, یادگیری سازمانی, مدیریت دانش ,مقاله ارتباط گرایی,ارتباط گرایی,نظریه ارتباط گرایی,تئوری ارتباط گرایی,نظریه یادگیری ارتباط گرایی,رویکرد ارتباط گرایی,تعریف ارتباط گرایی,یادگیری ارتباط گرایی,نظریه ی ارتباط گرایی,نظریه های ارتباط گرایی,نظریه ارتباط گرایی چیست,دانش ارتباطی,مهارتهای ارتباطی دانش آموزان,پایگاه ارتباطی دانش اموزی شریف,مهارتهای ارتباطی بین دانش آموزان,مهارتهای ارتباطی در دانش اموزان,یادگیری سازمانی,یادگیری سازمانی چیست؟,یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده,یادگیری سازمانی Doc,مقاله یادگیری سازمانی,مقاله یادگیری سازمانی+pdf,مقاله یادگیری سازمانی با ترجمه,مقاله یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده,مقاله درباره یادگیری سازمانی,دانلود مقاله یادگیری سازمانی,مقاله در مورد یادگیری سازمانی,مقاله انگلیسی یادگیری سازمانی,مقاله های یادگیری سازمانی,مقاله فرهنگ یادگیری سازمانی,ترجمه مقاله تفاوت بین یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده,تحقیق درباره یادگیری سازمانی,مقاله انگلیسی در مورد یادگیری سازمانی,مقاله ای در مورد یادگیری سازمانی,دانلود مقاله در مورد یادگیری سازمانی,دانلود مقاله مدیریت دانش و یادگیری سازمانی,تحقیق در مورد یادگیری سازمانی,یادگیری سازمانی+pdf,یادگیری سازمانی و مدیریت دانش,یادگیری سازمانی و عملکرد,یادگیری سازمانی پیتر سنج,یادگیری سازمانی Ppt,یادگیری سازمانی+مقاله,یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده Ppt,یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده با نگرشی بر مدیریت دانش,یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده مریم یعقوبی,يادگيري سازماني و سازمان يادگيرنده,تفاوت یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده,یادگیری سازمانی و سازمان های یادگیرنده,یادگیری سازمانی سازمان یادگیرنده,تفاوت بین یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده,مقاله یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده,يادگيري سازماني+pdf,قابلیت یادگیری سازمانی+pdf,یادگیری سازمانی و مدیریت دانش در ورزش,رابطه یادگیری سازمانی و مدیریت دانش,ارتباط بین یادگیری سازمانی و مدیریت دانش,رابطه ي بين مؤلفه هاي يادگيري سازماني و مديريت دانش,بررسی رابطه بین یادگیری سازمانی و عملکرد سازمانی,یادگیری سازمانی بر عملکرد,بررسی رابطه نوآوری، یادگیری سازمانی و عملکرد سازمان,بررسی رابطه میان یادگیری سازمانی و عملکرد سازمانی,نظریه یادگیری سازمانی پیتر سنج,سازمانهای یادگیرنده و یادگیری سازمانی Ppt,مقاله یادگیری سازمانی+pdf,مقاله یادگیری سازمانی با ترجمه,