مقدمه
می گویند هستی هیچ علمی به تنهایی نیست.این گفته بدین معنی است که پرداختن به زمینه های یک علم،فقط گوشه های بسیار کوچکی از هستی را برای ما روشن می کند.برای انکه دامنه شناخت وسعت یابد،لازم است چند شاخه علمی به هم گره بخورند واز روش های یکی،در دیگری استفاده شود.ریاضیات به عنوان یک علم پایه ای و زیربنایی حضور خود را در بسیاری از علوم به اثبات رسانده است.آمار نیز از یک دیدگاه به عنوان علمی مستقل و از دیدگاهی دیگر به عنوان شاخه ای از ریاضیات،در علوم کاربردی جایگاه ویژه خود را دارد. ریاضی تنها به عنوان یک موضوع درسی دارای اهداف محدود،مطرح نیست. بسیاری از محققان بر این باورند که ریاضی،جریان طبیعی تفکر بشری وبه قول گالیله،زبان فهمیدن هستی است.از همان زمانی که کودک با شعف الگوی ساه ای را در حین بازی تشخیص می دهد وبعد از مشاهده اشیاء در مورد چگونگی عملکرد آن ها حدس هایی می زنند،درواقع به شیوه ای طبیعی به نخستین تجربه های خود از درک ریاضی دست می یابد. با استفاده از آمار هم درمیان جامعه می توان ویژگی ها،میزان عملکرد،صلیقه ها و خلاصه هرچیز دیگری را که در مردم وطبیعت وجود دارد می توان به زبان ریاضی نوشت و ویژگی مردم یک جامعه را در موضوعات خاصی بیان کرد و میتوان با بدست آوردن آن ویژگی ها با آن جامعه ارتباط مفید برقرار کرد وموجبات پیشرفت آن جامعه را در زمینه های علمی فراهم کند.
پروژه آمار نمرات ریاضی دانش آموزان یک آموزشگاه
پروژه آمار نمرات ریاضی دانش آموزان یک آموزشگاه
نظرات شما عزیزان: