دانلود اقدام پژوهی چگونه میتوان مشکل نوشتاری دانش آموزان را برطرف کرد
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

تعداد صفحات: 10     کد محصول :6953      حجم فایل:29,5 KB      نوع فایل :rar


 

اقدام پژوهی چگونه میتوانم مشکل نوشتاری دانش آموزان را برطرف کنم

 

مختصری از اقدام پژوهی :

این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد.

دانلود اقدام پژوهی چگونه میتوان مشکل نوشتاری دانش آموزان را برطرف کرد
چکیده
اینجانب،فاطمه چکاک(کاردانی آموزش ابتدایی و … سابقه خدمت) آموزگار متوسط یک در اوایل سال تحصیلی با دیدن مشق و املای دانش آموز متوجه مشکل بدخطی او که گاهی تا حد نارسا نویسی نیز می‌رسید، شدم. با شواهدی که من از این مشکل دانش آموز داشتم با همکارانم تصمیم گرفتیم در جهت بهبود خط نوشتاری‌اش به او کمک نماییم ما در این اقدام پژوهی سعی کردیم دانش آموز روش صحیح نوشتن، مداد در دست گرفتن، شکل صحیح حروف، اندازهٔ بیاض و سواد حروف، ابتدا و انتهای نگارش حروف و … را یاد بگیرد. و همچنین برای تقویت عضلات ماهیچه ای دست دانش آموز و هماهنگ تر شدن بیشتر چشم و دست او هنگام نوشتن، فعالیت‌هایی را در زنگ‌های هنر و ورزش با همکاری و مساعدت‌های مدیر و مربی تربیت بدنی انجام دادیم. و همچنین برای رفع موانع فیزیکی، جسمی و نگارشی تا رسیدن به وضع مطلوب تلاش کردیم.

مقدمه
در پژوهش حاضر، با توجه به این اصل که کودک بیشتر به بازی علاقه مند است، بد خطی دانش آموز اصلاح شده است. همچنین به صورت ریشه ای به مشکل پرداخته شده است، نه این که متوسل به رو نویسی هایبی هدف و خسته کننده شود که در مواردی به تشدید مشکل منجر می‌شود.
این نوشتار شامل چندین بخش است که پس از بیان مسئله و ارائهٔ شواهد و تحلیل داده‌ها، راه حل‌هایی را بطور موقّت در نظر گرفته و سر انجام پس از گزینش روش مؤثّر با نظارت بر آن شواهدی دال بربهبود مشکل ارائه کرده و پس از تأیید وضع مطلوب از جانب چند مرجع، توصیه‌هایی شده است.
آموزشگاهی که این پژوهش در آن انجام می‌شود، دارای ویژگیهای زیر می‌باشد:
دانش آموز مورد نظر دختری با قد متوسط (۱۲۰ سانتی متر) و وزن (۲۵ کیلو گرم) می‌باشد. او فرزند چهارم یک خانوادهٔ ۴ نفری می‌باشد. و والدین او دارای سواد چهارم ابتدایی هستند و از نظر مالی در سطح متوسط می‌باشند. او دارای یک برادر ۳ ساله نیز می‌باشد.
در نوشته‌های این دانش آموز اندازهٔ حروف در یک کلمه با هم تناسب ندارند. (حروف دندانه دار، ریز و حروف قبلی و بعدی را درشت می‌نویسد) دو جزء کلمات ترکیبی را خیلی با فاصله می‌نویسد، به طوری که دو کلمهٔ جدا از هم تصور می‌شود. حروف گودی دار (مقعر) مانند ” ی ” ، ” ل ” و ” ن ” را به صورت شکسته و گوشه دار می‌نویسد.
اتصالات حروف را در کلمات به صورت اصولی انجام نمی‌دهد و در نوشته‌هایش خط زمینه را رعایت نمی‌کند. گاهی که اشتباه می‌نویسد دوباره بدون پاک کردن، روی همان کلمهٔ اشتباه شروع به تصحیح می‌نماید. بنابراین نوشته‌های وی نا مفهوم و کثیف به نظر می‌رسد. به خاطر همین بد خطی و عدم استفاده از مداد پاک کن در اکثر مواقع، دفاتر و کتاب‌هایش اغلب کثیف و نا مرتب است.


لینک دانلود:

دانلود اقدام پژوهی چگونه میتوان مشکل نوشتاری دانش آموزان را برطرف کرد

دانلود اقدام پژوهی چگونه میتوان مشکل نوشتاری دانش آموزان را برطرف کرد

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی