دانلود پروژه آموزش الکترونيکی
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

 


 

 فایل ورد قابل ویرایش

 

E-learning چيست ؟

 E-learning يا آموزش مجازي به کليه مطالب آموزنده اي که از طريق اينترنت ارائه مي شود گفته مي شود.

  E-learning بهترين تعريف براي ارائه آموزش ها و باز آموزيها از طريق اينترنت مي باشد.

 E-learning   مي تواند از طريق يک اينترانت ، اکسترانت   (Extra Netو يا از طريق اينترنت ارائه گردد.

در طول يک دوره مدير دوره Administrator ) مي تواندوضعيت دانشجو ها را پيگيري کند و يا با استفاده از LMS  نسبت به مديريت مطالب درسي اقدام کند و با هزينه بسيار اندکي نسبت به به روزرساني سيستم اقدام کند .  اين در حالي است که دانشجو فقط در پشت ميز خود در منزل قرار مي کيرد و هيچ ارتباط مستقيمي با مدير ندارد .

تبيين و معرفی برخی مفاهيم بنيادی در بحث آموزش الکترونيکی :

1.           تعريف مشخصي از واژه هاي خارجي Education، Training و Learning چيست؟

·        به نظر من نزديكترين معني براي واژه Education، تحصيلات / آموزش از نوع آكادميك مي باشد كه به بررسي و شناخت علوم، چرائي اثر و ادله آنها پرداخته مي شود.  از سويي ديگر، نزديكترين معني براي Training، تربيت / آموزش از نوع غير آكادميك است كه هدف از انجام آن، چگونگي كاربرد دانش خاص مي باشد.  اين عمل باعث افزايش مهارت و شايستگي افراد مي شود  اما Learning، به معني فرايند يادگيري است كه در هر دو مورد فوق مصداق دارد.

2.           تعريف مشخصي از آموزش الكترونيكي چه مي باشد؟

·   به نظر من آموزش الكترونيكي به سيستمي اتلاق مي گردد كه بر پايه بكار گيري بهينه از فناوري اطلات و ارتباطات (ICT)    بنا نهاده شده باشد و در نتيجه بتواند از طريق كانالهاي مختلف  نظير اينترنت و يا اينترانت  امكان اتصال از راه دور و بهره مندي از سيستم هاي آموزشي مدرن و خدمات مربوطه را فراهم سازد؛ بطوريكه از يكسو دانش پژوهان بتوانند در هر زمان و مكان دلخواه به كمك رايانه و شبكه هاي ارتباطي از اين نوع امكانات استفاده نمايند و از سوي ديگر، مدرسين قادر به هدايت و راهنمايي آنان از راه دور، باشند.

3.      با توجه به عرضه دروس الكترونيكي، ماهيت كلاس درس و محيط آموزشي به چه صورتي در آمده است؟

·      در روش جديد، دانش پژوهان در يك كلاس مجازي ثبت نام و شركت مي نمايند و به كمك امكاناتي كه ذكر شد، با اساتيد و همكلاسان خود ارتباط بر قرار مي نمايند.  در هر حال، تجمع كلاسهاي مجازي باعث ايجاد مدرسه مجازي شده و اين امر لزوم وجود مديريت مدرسه مجازي را ايجاب مي نمايد.

4.           آيا اجزاء ديگري نيز در رابطه با موضوع فوق وجود دارند؟

·      آموزش الكترونيكي سيستمي است با تمام مشخصات مربوط به خود.  لذا، با استفاده از يكپارچگي و ارتباط مابين قسمتهاي تشكيل دهنده آن، ساير اجزاء را مي توان به شرح ذيل عنوان نمود:

 

از نقطه نظر عناصر (Objects) دخيل در اين امر، موضوع تامين نيازمنديهاي دانشجو، استاد، منابع تامين كننده دوره ها و يا   رشته هاي آموزشي، منابع اصلي عرضه كننده دوره ها (مدارس مجازي)، منابع فرعي عرضه كننده دوره ها (افراد و يا موسسات وابسته)، نمايندگان وابسته به منابع عرضه كننده اصلي و يا فرعي، ستاد مالي و ستاد پشتيباني مطرح مي باشد كه هر يك به صور مختلف قابل تعريف است.  بديهي است كه جهت پاسخگويي به چنين نيازمنديهايي، فرآيند نرم افزاري مورد نياز مي بايست از مجموعه اي از سيستم ها و زير سيستم هاي ماژولاري تشكيل گردد كه در نتيجه تلفيق آنها با يكديگر، به اين مهم به نحو مطلوبي پرداخته شود.  علاوه بر آن، به ابزارهاي نرم افزاري جانبي متعددي در اين زمينه - مانند درس ساز - نيز نياز است.  اما آنچه كه باعث ماهيت بخشيدن به كل سيستم مي گردد، تركيب بخش نرم افزاري طرح با بسترهاي سخت افزاري و مخابراتي آن مي باشد كه ويژگيها و امكانات خاص خود را مي طلبد.  براي مثال، انتخاب سرورهاي لازم و توپولوژي مربوط به سايت Hosting (شامل Gateway اينترنتي، سوئيچ هاي مربوطه، بخشهاي حفاظتي، كنترل اطلاعات، مديريت شبكه، كنترل ترافيك، كشينگ و غيره).

آموزش الکترونيکی يک نياز يا يک فانتزی:

با توجه به گسترش اينترنت و همگاني شدن آن فرصتي پديد آورده است كه همگان بتوانند بصورت ارزان و بدون محدوديت زماني و مكاني از اين رسانه استفاده نمايند. يكي از موارد استفاده از اينترنت كه در حال حاضر به سرعت در حال عموميت يافتن است، آموزش مجازي است. با تغيير شرايط فرهنگي و اجتماعي و گسترش امكانات، بسياري از افراد علاقه‌مند به استفاده از كلاسهاي مجازي مي‌باشند كه علت آن نيز شرايط مناسب چنين كلاسهايي در مقابل كلاسهاي سنتي است. برخي از محدوديتهاي كلاسهاي سنتي عبارتند از: هزينه‌‌هاي زياد، در دسترس نبودن امكانات و معلم براي همه نقاط، محدوديت زماني و مكاني برگزاري كلاس، محدوديت تعداد دانش‌آموزان استفاده كننده از كلاس. در مقابل كلاسهاي سنتي كلاسهاي مجازي آموزشي وجود دارد كه داراي مزاياي فراواني است كه برخي از آنها به شرح زير است: امكان استفاده از كلاس در هر زمان و هر مكان، امكان برگزاري و تكرار كلاس به تعداد دفعات دلخواه، امكان بهره گيري از كلاس اساتيد مجرب از هر نقطه دنيا.


لینک دانلود:


دانلود پروژه آموزش الکترونيکی


دانلود پروژه آموزش الکترونيکی



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : پنج شنبه 29 تير 1396برچسب:,پروژه آموزش الکترونیکی,پروژه آموزش الکترونیکی میکروب شناسی پزشکی,پروژه آموزش الکترونیک,دانلود پروژه آموزش الکترونیکی,آموزش پروژه های الکترونیک,پایان نامه آموزش الکترونیکی,پایان نامه آموزش الکترونیک,چکیده پایان نامه آموزش الکترونیکی,پایان نامه در مورد آموزش الکترونیکی,دانلود رایگان پایان نامه آموزش الکترونیکی,دانلود پایان نامه آموزش الکترونیک,دانلود پایان نامه آموزش مجازی,دانلود پایان نامه آموزش الکترونیکی,دانلود رایگان پایان نامه آموزش مجازی,مقاله آموزش الکترونیکی,مقالات آموزش الکترونیکی,مقاله آموزش الکترونیک,مقاله در مورد آموزش الکترونیکی,مقالات آموزشی الکترونیکی,مقاله آموزش الکترونیک Pdf,مقالات آموزش الکترونیک,مقاله درباره آموزش الکترونیکی,دانلود مقاله آموزش الکترونیکی,مقاله انگلیسی آموزش الکترونیکی,مقاله های آموزش الکترونیکی,مقالات در مورد آموزش الکترونیکی,مقالات فارسی آموزش الکترونیکی,مقالات مربوط به آموزش الکترونیکی,مقالات مرتبط با آموزش الکترونیکی,مقالات آموزشی تجارت الکترونیک,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی