دانلود مقاله مدیریت کارآفرینی و کارآفرینی در عصر ارتباطات و اطلاعات
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

  

فایل ورد قابل ویرایش

 

 

دانلود مقاله مدیریت کارآفرینی و کارآفرینی در عصر ارتباطات و اطلاعات

 

كارآفريني به عنوان يك پديده نوين در اقتصاد نقش موُثري را در توسعه و پيشرفت اقتصادي كشورها يافته است. كارآفريني در اقتصاد رقابتي و مبتني بر بازار امروزه داراي نقش كليدي است. به عبارت ديگر در يك اقتصاد پويا ، ايده ها ، محصولات ، و خدمات همواره در حال تغيير مي باشند و در اين ميان كارآفرين است كه الگويي براي مقابله و سازگاري با شرايط جديد را به ارمغان مي آورد.از اين رو در يك گسترده وسيع تمام عناصر فعال در صحنه اقتصاد (مصرف كنندگان ، توليد كنندگان ، سرمايه گذاران) بايد به كارآفريني بپردازند و به سهم خود كارآفرين باشند.

آنچه دراين رابطه اهميت دارد اين است كه عليرغم اهميت روزافزون اين پديده و نقش فزاينده آن در اقتصاد جهاني كمتر به اين موضوع پرداخته ميشود. وضعيت اقتصادي كشور و تركيب جمعيتي امروزه بيش از پيش مارا نيازمند يافتن زمينه هاي پيشرو در صحنه اقتصادي مي كند و در اين راستا ضرورت داشتن مدل ، الگوها و راهكارهاي مناسب جهت آموزش ، تربيت و استفاده بهينه از نيروي فعال و كارآفرين بيشتر مي شود.

در اين رابطه با استفاده از منابع موجود و تجربيات حاصله فهرستي از موضوعات قابل تحقيق در سطح كارشناسي ارشد( و بعضا " در سطح دكتري) بصورت پروژه تحقيقاتي يا پايان نامه يا هر گونه تحقيق ديگري بطور خاص و در سطح مشخصي بايد مورد توجه قرار گيرد.

واژه كارآفريني(Entrepreneurship) از كلمه فرانسوي Enterprender  به معناي متعهد شدن ﻧﺸﺄﺕ  گرفته است و بنا بر تعريف واژه نامه دانشگاهي وبستر كارآفرين كسي است كه مخاطره هاي يك فعاليت اقتصادي را سازماندهي اداره و تقبل نمايد.

 

كارآفرين و كارآفريني اولين بار مورد توجه اقتصاددانان قرار گرفت و از قرن شانزدهم به نوعي كارآفريني را در نظريه هاي اقتصادي خود تشريح كرده اند در بين نظريات اقتصاددانان  ميتوان به نظريه توسعه اقتصادي ژوزف شومپيتر (پدر علم كارآفريني) در سال 1934 اشاره كرد . نظريات وي مبني بر آنكه كارآفرينان را موتور محركه توسعه اقتصادي تلقي و عملكرد آنان را تخريب خلاق مي داند مورد توجه بسياري از محققين قرار گرفته است. كارآفريني از سوي روانشناسان با درك نقش كارآفرينان در اقتصاد و به منظور شناسايي ويژگيها و الگوهاي رفتاري آنها مورد توجه قرار گرفت و دانشمندان مديريت نيز به كارآفريني  تشريح مديريت كارآفريني و ايجاد جو محيط كارآفرينانه در سازمانها پرداخته اند. جامعه شناسان  كارآفريني را به عنوان يك پديده اجتماعي در نظر گرفته و به بررسي رابطه متقابل بين كارآفرينان و ساير قسمتها و گروههاي جامعه مي پردازند.

دانلود مقاله مدیریت کارآفرینی و کارآفرینی در عصر ارتباطات و اطلاعات

 تعريف كارآفريني:

از آنجا كه كارآفريني واژه اي از واژه هاي مطرح در علوم انساني است و مفاهيم علوم انساني بر خلاف مفاهيم علوم تجربي از قطعيت بالايي برخوردار نمي باشند  امكان ارايه تعريفي واحد براي مفهوم كارآفريني وجود ندارد و براي آن در محافل مختلف علمي تعاريف متفاوتي ارايه شده است اما با توجه به نظرات و ديدگاه هاي مختلف مي توان به تعريف زير اشاره نمود:

كارآفريني فرايندي است كه طي آن فرد كارآفرين با ايده هاي نو و خلاق و شناسايي فرصتهاي جديد و با بسيج منابع  مبادرت به ايجاد كسب و كار نو  سازمانهاي جديد و نوآور ورشد يابنده نموده كه توﺃم با پذيرش مخاطره و ريسك است و منجر به معرفي محصول ويا خدمت جديدي به جامعه مي گردد.


لینک دانلود:

دانلود مقاله مدیریت کارآفرینی و کارآفرینی در عصر ارتباطات و اطلاعات



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : جمعه 30 تير 1396برچسب:اهميت كارآفريني و كارآفرينان, تحقیق مديريت كارآفريني و کارآفرینی در عصر ارتباطات و اطلاعات, دانلود مقاله مديريت كارآفريني و کارآفرینی در عصر ارتباطات و اطلاعات, کارآفرینی در عصر ارتباطات و اطلاعات, مديريت كارآفريني, مديريت كارآفريني و کارآفرینی در عصر ارتباطات و اطلاعات, معرفي مديريت كارآفريني, مقاله مديريت كارآفريني و کارآفرینی در عصر ارتباطات و اطلاعات, نقش كار آفرينان در توسعه تكنولوژي,تحقیق در مورد مديريت کارآفرينی و کارآفرينی در عصر ارتباطات و اطلاعات, تحقیق مديريت کارآفرينی و کارآفرينی در عصر ارتباطات و اطلاعات, دانلود مقاله مديريت کارآفرينی و کارآفرينی در عصر ارتباطات و اطلاعات, فناوری اطلاعات و ارتباطات در كارآفرينی, كارآفرينی يعنی چه؟, کارآفرينی, کارآفرينی در عصر ارتباطات, کارآفرينی در عصر ارتباطات و اطلاعات, کارآفرينی در عصر اطلاعات, مديريت, مديريت کارآفرينی,مديريت کارآفرينی و کارآفرينی در عصر ارتباطات و اطلاعات, مقاله در مورد مديريت کارآفرينی و کارآفرينی در عصر ارتباطات و اطلاعات, مقاله مديريت کارآفرينی و کارآفرينی در عصر ارتباطات و اطلاعات, نقش كار آفرينان در توسعه تكنولوژی,مقاله مدیریت کارآفرینی,مقالات مدیریت کارآفرینی,مقاله مدیریت و کارآفرینی,دانلود مقاله مدیریت کارآفرینی,مقاله درباره مدیریت کارآفرینی,مقاله مدیریت در کارآفرینی,مقالات مدیریت استراتژیک کارآفرینی,مقاله در مورد مدیریت کارآفرینی,مقاله مدیریت دانش و کارآفرینی,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی