تجربیات مدون روش تدریس تاریخ
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

فایل ورد قابل ویرایش

توضیحی مختصر از متن فایل  :

چكيده

از آنجا كه آموزش و پرورش به عنوان يك سازمان مؤثر در پيشرفت اقتصادى و اجتماعى يك جامعه نقش فعال دارد و تحقق نقش آن به وسيله مواد درسى مختلفى كه در دوره‏هاى ابتدايى، متوسطه و آموزش عالى براى فراگيران در نظر گرفته شده است، امكان‏پذير مى‏شود و يكى از مواد درسى « تاريخ » است، از قرون گذشته تا به امروز براى تدريس تاريخ از روش‏هاى مختلف تدريس استفاده مى‏شده است؛ از قديم‏ترين روش يعنى رروش تدريس ـ سخنرانى تا ساير روش‏هاى ديگر.

 در اين تحقيق ويژگى‏هاى روش تدريس ـ سخنرانى به عنوان يك روش نظرگرا با روش تدريس ـ ايفاى نقش به عنوان روش عمل‏گرا مورد مطالعه قرار گرفته و سپس با استفاده از روش تحقيق توصيفى و مقايسه‏يى، از نظر اهداف، محاسن و معايب، مراحل اجرا، الگوهاى تدريس مرتبط و نتيجه‏گيرى با يكديگر تطبيق ـ داده شود.

 در اين مقايسه به اين نتيجه دست يافتيم كه روش تدريس ايفاى نقش كارايى بيشترى نسبت به روش تدريس ـ سخنرانى دارد، چون قدرت بررسى، تفسير و نقادى دانش‏آموزان را پرورش مى‏دهد و به معلمان تاريخ به طور عام، و ساير معلمان به طور خاص توصيه مى‏شود از روش‏هاى تدريس جديد، بويژه روش تدريس ايفاى نقش در ارائه محتواى تاريخى دروس دوره‏هاى مختلف تحصيلى استفاده كنند.

اهداف

 1. شناخت روش‏هاى تدريس سخنرانى و ايفاى نقش و مبانى معرفت‏شناسى آنها.

 2. بررسى ويژگى‏ها، محاسن، معايب و مراحل اجراى روش‏هاى تدريس ـ سخنرانى و ايفاى نقش.

 3. مقايسه ويژگى‏هاى روش‏هاى تدريس ـ سخنرانى و ايفاى نقش در تدريس تاريخ.

 4. تجزيه و تحليل نحوه كاربرد روش‏هاى سخنرانى و ايفاى نقش در تدريس تاريخ.

 روش

 در اين پژوهش از روش تحقيق توصيفى ـ مقايسه‏اى استفاده مى‏شود. هدف محقّق از انجام روش پژوهشى ـ توصيفى عبارت است از: تشريح عينى، واقعى و منظّم خصوصيات يك موقعيّت يا يك موضوع. به عبارت ديگر، پژوهشگر در اين گونه تحقيقات سعى مى‏كند تا آن چه هست را بدون هيچ گونه دخالت در هدايت نظرى خاص يا استنتاج گزارش دهد و نتايج عينى از موقعيت بگيرد. در اين گونه تحقيقات، محقّق فقط شرائط موجود و واقعى را گزارش مى‏دهد و با استفاده از روش‏هاى گوناگون به توصيف آن مى‏پردازد و از موقعيّت‏ها گزارش نويسى مى‏كند.(2)

 از نظر جرج بِرُدى، روش مقايسه‏اى يا تطبيقى داراى چهار مرحله است:



لینک دانلود:

تجربیات مدون روش تدریس تاریخ


تجربیات مدون روش تدریس تاریخ

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : پنج شنبه 5 مرداد 1396برچسب:تجربیات دبیر تاریخ , تجربیات معلم تاریخ , تجربیات رتبه عالی دبیر تاریخ , تجربیات خبره دبیر تاریخ , تجربیات دبیر تاریخ برای ارتقای شغلی , تجربیات یک دبیر تاریخ , خرید تجربیات دبیر تاریخ , فروش تجربیات دبیر تاریخ , تجربیات مدون تدریس دبیر تاریخ , تجربیات مدون تدریس معلم تاریخ , تجربیات مدون تدریس دبیر تاریخ دبیرستان , تحقیق ارتقای شغلی دبیر تاریخ , مقاله ارتقای شغلی دبیر تاریخ , مستندات ارتقای شغلی دبیر تاریخ , مستندات ارتقای شغلی ارشد به خبره دبیر تاریخ , مستندات ارتقای شغلی خبره به عالی دبیر تاریخ , تجربیات مدون دبیر تاریخ ارتقایش غلی , تجربیات مدون دبیر تاریخ دبیرستان , تجربیات مدون یک دبیر تاریخ , تجربیات مدون یک معلم تاریخ , ,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی