تعداد صفحات: 40 کد محصول :5535 حجم فایل:64,01 KB نوع فایل :rar
فایل ورد قابل ویرایش
توضیحی مختصر از متن فایل :
مقدمه
اینجانب سید مهدی سجادی دارای مدرک -------- با --- سال سابقه خدمت به عنوان دبیر تاریخ و معاصر در آموزش وپرورش یکی از مدارس دبیرستانی پسرانه آموزش وپرورش استان مرکزی به نام مدرسه دبیرستان ------- واقع دربخش ------ که تعداد دانش اموزان این مدرسه ------نفر مشغول به خدمت هستم. از آنجا که آموزش و پرورش به عنوان یک سازمان مؤثر در پیشرفت اقتصادی و اجتماعی یک جامعه نقش فعال دارد و تحقق نقش آن به وسیله مواد درسی مختلفی که در دورههای ابتدایی، متوسطه و آموزش عالی برای فراگیران در نظر گرفته شده است، امکان پذیر میشود و یکی از مواد درسی «تاریخ» است، از قرون گذشته تا به امروز برای تدریس تاریخ از روشهای مختلف تدریس استفاده میشده است؛ از قدیمترین روش یعنی رروش تدریس ـ سخنرانی تا سایر روشهای دیگر در زیر به بیان تجربیات ندریس خود در درس تاریخ و روشهای تدریس آن میپردازم:
ارزیابی عمومی
وظایف و مسئولیتهای شغلی
انتظارات آموزشی
1- شروع درس در روز اول كاري در آغاز سال تحصيلي جديد.
2- اتمام و دوره 50% كتاب تا آخر آذر ماه در مقطع متوسطه و 60% كتاب تا همان تاريخ در مقطع راهنمايي و اتمام كل كتاب حداكثر تا 15 ارديبهشت ماه.
3- برنامه ريزي در ساعت درسي جهت پرسش، بررسي تكاليف، دوره، حل تمرين، ارائه درس جديد و عدم اتلاف وقت در كلاس.
4- ارزشيابي مستمر شفاهي يا كتبي در هر جلسه.
الف: اعلام نمرات مستمر و ماهیانه جهت درج در سیستم گویا
ب: ثبت نمرات ماهیانه در فرمهای مخصوص سیستم هوشمند
5- استفاده از دفاتر ارزشيابي دبيران با رعايت نكات زير:
v نوشتن اسامي دانشآموزان در دفتر و ذكر تاريخ هر جلسه در ستون بالاي دفتر.
v درج غيبت دانشآموزان در اين دفتر در ذيل تاريخ قيد شده.
v ورود به موقع نمرات در هر جلسه حتي نمرات امتحانات كوئيز و پرسش شفاهي و... ... ... .
v ثبت نمرات با ملاك مشخص در دفتر و پرهيز از بكار بردن علائم غير معمول جهت پيگيري و بررسي نمره توسط مشاور.
v درج موارد تدريس هر جلسه در ستون ملاحظات دفتر همراه با ذكر تاريخ.
v درج معدل هر امتحان در انتهاي ستون نمره دانشآموزان.
6- استفاده از الگوهاي جديد تدريس، ايجاد تنوع و انگيزه در كلاس و توليد خلاقيت در دانشآموزان.
7- استفاده از وسايل كمك آموزشي نظير: فيلم، اسلايد، بازديد از اماكن و... ..
8- گروهبندي دانشآموزان و فعال كردن گروهها و نظارت و هدايت و پيگيري فعاليت گروهي آنها.
9- تشكيل كلاسهاي جبراني در صورت نياز (مصادف شدن با تعطيلات و همچنين غيبت دبير) با هماهنگي مشاور.
10-دادن سؤالات بر اساس استانداردهاي ارائه شده از سوي منطقه و در صورت وجود دبير هم رشته همكاري با وي در طراحي سؤالات.
نظرات شما عزیزان: