تعداد صفحات: 10 کد محصول :6971 حجم فایل:24,75 KB نوع فایل :rar
مختصری از گزارش تخصصی :
این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد.
چکیده
ریاضی و حل مسائل مربوط به آن همیشه یکی از معماهاي مشکل براي دانش آموزان پایه ابتدایی به شمار می رود وزنگ ریاضی آنچنان براي بچه ها خوشایند نیست.یادگیري جدول ضرب در پایه سوم از مشکلات همیشگی معلمان خصوصاً معلمان چند پایه بوده و هست و اغلب همکاران به دلیل کمبود وقت و مشکلات دیگر کلاس هاي چند پایه یاددهی ضرب را حفظ آن تلقی کرده و با برگه اي (روي آن ضرب هاي تدریس شده توسط معلم( آن ها را به حیاط می فرستند تا بچه ها ضرب هاي خوانده شده را حفظ کنند ولی من امسال با مشاهده وضعیت حل مسائل ریاضی پایه هاي چهارم و پنجم توانستم با کمک اولیاء دانش آموزان و اطلاعات علمی همکاران گرامی و مجلات رشد و… از وسایل ساده و دور ریختنی راه جدیدي براي یادگیري ضرب پیدا کنم و بچه ها با استفاده از کارت هایی که روي آنها عدد و علائم ریاضی نوشته شده بود با هم بازي کرده و تمامی ضرب هاي لازم را یاد بگیرند.علاوه بر پایه سوم دو پایه ي دیگرچهارم و پنجم در کلاس گاهی با اینها همبازي شده و مسابقه اي بس هیجان انگیز را برپا می کردند و براي این بازي حتماً باید جدول ضرب را در ذهن خودمرور می کردند تا بتوانند برنده این بازي شوند.
مقدمه
تدریس عمل ضرب در سوم ابتدایی یکی از مشکلاتی است که اغلب توسط معلمان مطرح می شود.البته هر کس با روش خاصی سعی می کند که این تدریس را به خوبی انجام دهد و جمعیت کثیری نیز به این موضوع اعتقاد دارند که تدریس خاصی لازم نیست ،بلکه بچه ها باید جدول ضرب را حفظ کنند .اما بدون درک مفهوم عمل ضرب چگونه ....؟!مشکل عمده در این بین این است که برای تدریس این مفهوم به دانش آموزان ، آن را از جزء به کل شروع می کنیم .یعنیبا استفاده از روش های مجسم و نیمه مجسم ابتدا دسته بندی و شمارش دسته ها به صورت افقی و عمودی(عامل های ضرب ) ، به دانش آموزان آموزش داده می شود و بعد جواب تعداد کل مجموعه (حاصل ضرب) را در آخر از آن ها می خواهیم .این روش باعث نوعی سردرگمی در دانش اموز خواهد شد .
گزارش تخصصی ریاضی ابتدایی جدول ضرب
گزارش تخصصی ریاضی ابتدایی جدول ضرب
نظرات شما عزیزان: