فایل ورد قابل ویرایش
توضیحی مختصر از مقاله :
چکیده
تغییرات مداومی که در سطح و عمق جامعه در جریان است، باعث شده است که دیگر نتوان انتظار داشت نظامهای رسمی آموزشی افرادی را تربیت کنند که تمام مهارتهای مورد نیاز سازمانها را دارا باشند. از اینرو بسیاری از حرفهها به موازات رشد سازمانها و شرکتها، همواره نیازمند بازآموزی هستند. با توجه به رویکردهای جدید معرفتشناختی، به نظر میرسد نظریههای غالب یادگیری چون شناختگرایی و سازندهگرایی ضمن آنکه از توان لازم برای پاسخگویی به چالشهای پیشروی عصر دیجیتال برخوردار نباشند، به یادگیری درون سازمانها نیز نپرداختهاند. ارتباطگرایی، نظریه جایگزینی است که بر دانش ارتباطی استوار شده است؛ دانشی که در تقسیم دوگانه کمّی و کیفی نمیگنجد. این نظریه تلفیقی است از اصول نظریههایی مانند آشوب، شبکه، و خودسازماندهی. ارتباطگرایی یادگیری را فرایند برقراری ارتباط بین گرهها و به عبارت دیگر فرایند شکلدهی ارتباطها یا شبکهسازی میداند. این نظریه ضمن معرفی انواع گره (مفهوم، افراد، ماشین، و...) و انواع پیوندهایی که ممکن است در درون شبکه، بین آنها رخ دهد، شبکهها را به برداشتهای متعارف محدود نمیکند و لذا شکلگیری آنها را در سه سطح عصبی(درون مغز)، مفهومی(درون یک دیسیپلین) و بیرونی (شبکههایی از افراد و رایانهها) تبیین میکند. در این نظریه مؤسسهها و شرکتها، زیستبومهایی هستند که شبکهها را در بر گرفتهاند. سالمسازی این زیستبوم به رشد و شکوفایی گرهها و شبکه و در نهایت خود موسسهها و سازمانها منتهی خواهد شد. بررسی مبانی و دلالتهای این نظریه که مورد توجه محافل علمی قرار گرفته است و به زعم برخی میتواند آغازی برای شکلگیری پارادایم جدیدی در حوزه آموزش باشد، و به گفته پیشروان آن، بیش از هر چیز، متناسب نیازهای نظام آموزش عالی و آموزشهای غیررسمی است، قطعاً میتواند نتایج مثبت و چه بسا تحولآفرینی را برای مراکز آموزشی، مدیریت دانش، و رشد سازمانها و شرکتها به همراه داشته باشد.
واژگان کلیدی: ارتباطگرایی، دانش ارتباطی، شبکهسازی، یادگیری سازمانی، مدیریت دانش.
لینک دانولد:
دانلود مقاله ارتباطگرایی الگوی جدید یادگیری در سازمانها
نظرات شما عزیزان:
تاريخ : پنج شنبه 15 تير 1396برچسب:
ارتباطگرایی, دانش ارتباطی, شبکهسازی, یادگیری سازمانی, مدیریت دانش,ارتباط گرایی,ارتباط گرایی جورج زیمنس,نظریه یادگیری ارتباط گرایی,نظریه ارتباط گرایی,رویکرد ارتباط گرایی,نظریه ارتباط گرایی زیمنس,نظریه ارتباط گرایی در یادگیری,مقاله یادگیری سازمانی,مقاله یادگیری سازمانی+pdf,مقاله یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده,مقاله یادگیری سازمانی با ترجمه,مقاله یادگیری سازمانی نیفه,مقاله یادگیری سازمانی استراتژی,مقالات یادگیری سازمانی,دانلود مقاله یادگیری سازمانی,مقاله درباره یادگیری سازمانی,مقاله انگلیسی یادگیری سازمانی,مقاله تفاوت بین یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده,ترجمه مقاله تفاوت بین یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده,مقالات انگلیسی یادگیری سازمانی,مقالات خارجی یادگیری سازمانی,دانلود رایگان مقاله یادگیری سازمانی,دانلود مقاله درمورد یادگیری سازمانی,دانلود مقاله درباره یادگیری سازمانی,مقاله در مورد یادگیری سازمانی,تحقیق درباره یادگیری سازمانی,مقاله انگلیسی در مورد یادگیری سازمانی,مقاله ای در مورد یادگیری سازمانی,دانلود مقاله در مورد یادگیری سازمانی,مقاله لاتین در مورد یادگیری سازمانی,ترجمه مقاله انگلیسی یادگیری سازمانی,مقاله انگلیسی مدیریت دانش و یادگیری سازمانی,یادگیری ارتباط گرایی,تئوری ارتباط گرایی,تعریف ارتباط گرایی,نظریه ارتباط گرایی چیست,نظریه ارتباط گرا,نظریه ی ارتباط گرایی,مبانی نظریه ارتباط گرایی,نظریه های ارتباط گرایی,مبانی نظری ارتباط گرایی,رویکرد ارتباط گرا,یادگیری سازمانی,یادگیری سازمانی چیست؟,یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده,یادگیری سازمانی Doc,یادگیری سازمانی+pdf,یادگیری سازمانی و مدیریت دانش,یادگیری سازمانی و عملکرد,یادگیری سازمانی پیتر سنج,یادگیری سازمانی Ppt,یادگیری سازمانی+مقاله,فرهنگ یادگیری سازمانی چیست,منظور از یادگیری سازمانی چیست,یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده Ppt,یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده با نگرشی بر مدیریت دانش,يادگيري سازماني و سازمان يادگيرنده,تفاوت یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده,یادگیری سازمانی و سازمان های یادگیرنده,تفاوت بین یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده,کتاب یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده,مقاله یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده,سیر تاریخی مفاهیم یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده,ابعاد یادگیری سازمانی Doc,قابلیت یادگیری سازمانی+pdf,مقاله یادگیری سازمانی+pdf,یادگیری سازمانی و مدیریت دانش در ورزش,رابطه یادگیری سازمانی و مدیریت دانش,يادگيري سازماني و سازمان يادگيرنده با نگرشي بر مديريت دانش,رابطه ي بين مؤلفه هاي يادگيري سازماني و مديريت دانش,رابطه فرهنگ سازمانی و یادگیری سازمانی با مدیریت دانش,یادگیری سازمانی و عملکرد شغلی,بررسی رابطه بین یادگیری سازمانی و عملکرد سازمانی,بررسی رابطه میان یادگیری سازمانی و عملکرد سازمانی,رابطه یادگیری سازمانی و عملکرد,بررسی رابطه نوآوری، یادگیری سازمانی و عملکرد سازمان,سازمانهای یادگیرنده و یادگیری سازمانی Ppt,مقاله یادگیری سازمانی با ترجمه,مقاله یادگیری سازمانی نیفه,مقاله یادگیری سازمانی استراتژی,