تعداد صفحات: 11 کد محصول :6790 حجم فایل:26,54 KB نوع فایل :rar
چکیده
بيش فعالي به حالتي اطلاق میشود كه كودك به نحو افراطي و بيش از اندازه فعال و پر جنب و جوش باشد و اين تحركات زياد اطرافيان وي را دچار مشكل میکند. به علت بي دقتي ممكن است در انجام تكاليف مدرسه و كارهاي محوله ديگر اشتباهات زيادي را مرتكب شوند. اين اختلال در تعدادي از بچههای دوران ابتدايي ديده شده است همراهي و جلب توجه آنها دشوار است. البته اين اختلال به عنوان ناتواني در يادگيري محسوب نمیشود بلكه به نوعي بي توجهي و حواس پرتي در ياد گيري محسوب میشود. نداشتن آرام و قرار و تمرکز، پر جنب و جوش بودن و به قول معروف از ديوار راست بالا رفتن از جمله مشخصههای يک دانش آموز بيش فعال است.
مقدمه
دانش آموزي که ناخواسته با داشتن اين اختلال، از فعاليت بيش از حدي برخوردار است اغلب از سوي ديگران به ويژه خانواده و معلم خود سرزنش و تحقير میشود و از طرف ديگر با بازيگوشي و شيطنت بسيار همه را عاصي میکند. در اين ميان مهمترین عاملي که میتواند ياري دهنده دانش آموزان بيش فعال باشد، اطلاع رساني صحيح و مداخله به موقع براي برطرف کردن اين نقيصه است؛ مشکلي که اگر به رفع آن توجه نشود، صدمه جبران ناپذيري بر دانش آموز بيش فعال وارد خواهد کرد.
بیان مسئله
اینجانب سکینه اعلائی حیدری دارای مدرک کاردانی اموزش ابتدایی با شماره پرسنلی 21172835 مدت 25 سابقه خدمت در نظام مقدس آموزش و پرورش را دارم.در حال حاضر دبیر ابتدایی مدرسه شهیدرضاپازکی که شهرستان پاکدشت قرار دارد هستم.این مدرسه تثبیتی من در سال 94-95 بود. خدمت من در این مدرسه در یک نوبت است. موضوع مورد بررسی (چگونه توانستم دانش اموزان پیش فعالم را کنترل کنم)است
اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزان بیش فعالم را کنترل کنم
اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزان بیش فعالم را کنترل کنم
نظرات شما عزیزان: