تعداد صفحات: 15 کد محصول :6613 حجم فایل:46,87 KB نوع فایل :rar
مقدمه
همهی ما از اهمیت انگیزه دانش آموزان در انجام دادن تکالیف خود در دوران در تحصیل آگاهی کامل داریم، با این حال بیشتر ما احساس میکنیم در زندگی به اندازهی کافی دارای انگیزه برای انجام دادن تکالیف نیستیم. انگیزه انجام دادن تکالیف به ما کمک میکند تا احساس رضایتخاطر کنیم، دربارهی خودمان احساس مسئولیت نماییم و بر تحصیل خود تسلط داشته باشیم.. بیانگیزگی در انجام دادن تکالیف در بین دانشآموزان این نگرانی را در والدین و معلمان بهوجود میآورد که شاید آنها نتوانند در مورد خود به درستی عمل کنند، به بیراهه بروند یا حتی وقت خود را وقتهای آزاد تلف کنند. موقعیت و شرایط محیط آموزشی از جمله عواملی است که با بیانگیزگی دانشآموزان ارتباط نزدیک دارد. معلم مهمترین نقش را در مدرسه ایفا میکند و چگونگی عملکرد دانشآموز به رفتار معلم بستگی دارد. برای معلم انگیزهی دانشآموز هم بهعنوان هدف و هم بهعنوان وسیلهی پیشرفت در سایر زمینهها اهمیت بسیار بالایی دارد.
توصیف وضعیت موجود
اینجانب ................. دارای مدرک........، مدت ........ سال است که در خدمت آموزش و پرورش در پستهای آموزگار..................... خدمت کردهام. در سال جاری بعنوان ......................... واقع در شهرستان ....... مشغول به خدمت شدم.
دلايل به تعويق انداختن زمان انجام تكاليف
شش دليل معمول دانش آموزان دبستاني براي به تعويق انداختن زمان انجام دادن تکاليف که توسط «دکتر ريچارد برومفيلد» نوشته شده است- چنين است:
1 ) بي انگيزگي: شناسايي دانش آموزان بي انگيزه کار سختي نيست، او هيچ نگراني خاصي براي انجام دادن تکاليفش ندارد، از نتايج کارش هم واهمه اي ندارد و اصولاً مزاياي انجام دادن به موقع تکاليفش را نمیداند. اين نشانهها حاکي از بي علاقگي و بي ميلي او نسبت به درس و مدرسه است. براي چنين دانش آموزانی، موفقيت تحصيلي و کسب نمرات خوب جذابيت چنداني ندارد. اين موضوع را میتوان از رفتار و گفتار وي فهميد. برخلاف برخي دانش آموزان که سعي میکنند به هر نحوي مورد توجه بزرگ ترها قرار بگيرند، دانش آموزان بي انگيزه چندان به دنبال جلب توجه از طريق کسب نمرههای درخشان نيست. بدتر آنکه، علاقه اي به يادگيري به خاطر خودش هم ندارد.
2 ) احساس ضعف و ناتواني: تصور کنيد که نظافت يک ساختمان بلند را به شما محول کردهاند. درماندگي اي که احساس خواهيد کرد مشابه احساس دانش آموزان است که خود را در انجام دادن تکاليفش ناتوان میبیند. خواندن کل يک کتاب يا انجام دادن تکليف علوم ممکن است براي او مانند ساختن اهرام ثلاثه باشد. چنين دانش آموزان درحالي که هميشه در حال شمردن تعداد صفحات باقي مانده از تکاليفش يا تعداد مسائل حل نشده رياضياتش است، مدام از درس و مدرسه شکوه میکند. والدين او میدانند که میتواند به جاي يک بعدازظهر ناله و گلايه از آنچه تصور میکند نمیتواند انجام دهد، تمام تکاليفش را به پايان برساند.
3 ) تنفر از انجام دادن تکاليف: برخي افراد بهترين کارها را بعد از بقيه کارها انجام میدهند و ابتدا کاري را که به آن علاقه ندارند از پيش پاي خود برمي دارند. اما اغلب دانش آموزان انجام دادن کارهايي را که نسبت به آنها بي علاقهاند به تعويق میاندازند. اگر احساس کنند که خواندن کتابي خسته کننده است، آن را کنار میگذارند. به همين ترتيب، چنانچه تشخيص دهند انجام دادن تکاليف بي فايده و خسته کننده است، از پرداختن به آنها سر باز میزنند.
گزارش تخصصي راهکارهایی برای ایجاد انگیزه برای نوشتن تکالیف
گزارش تخصصي راهکارهایی برای ایجاد انگیزه برای نوشتن تکالیف
نظرات شما عزیزان: