مقدمه
انشا در لغت به معنی سخن آفریدن و نشو نما دادن و بزرگ گردانیدن است. و در اصطلاح ادبیات عبارت از نگارش جملهها و عبارتهایی است که افکار و اندیشه نویسنده را به صورتی روشن و زیبا بیان کند تا خواننده آنها را به آسانی بفهمد و برای او خوشایند باشد.
یکی از عوامل متعدد ناموفق بودن درس انشا نداشتن روش مناسب است. لزوم به کارگیری روش مطلوب در تدریس به اندازه ای است که بعضی از دست اندرکاران علوم تربیتی بهره گیری از روشهای مناسب را مهم تر از دانش آن درس دانستهاند. تلاش برای تدریس انشا امری ضروری و لازم است. در سر کلاسهای ما تدریس به همان شیوههای سنتی تکرار مطالب گذشته است. و از دیدگاه علوم تربیتی هر کاری که مکانیکی انجام شود کاری آموزشی نیست. زیرا خلاقیت در آن وجود ندارد و تا خلاقیت نباشد مسائل اجتماعی، اقتصادی، صنعتی، و سیاسی حل نمیشود و باید کاری کنیم که کلاس انشا تبدیل به کارگاه نوشتن شود.
اقدام پژوهی تقویت مهارت نوشتن دانش آموزان پایهٔ دوم
اقدام پژوهی تقویت مهارت نوشتن دانش آموزان پایهٔ دوم
نظرات شما عزیزان: