فایل ورد قابل ویرایش
توضیحی مختصر از متن فایل :
اقدام پژوهی چگونه توانستم به کمک تکنیکهای خلاقیت, وضعیت درس ادبیات دانش آموزان سال سوم راهنمایی را بهبود بخشم؟
چکیده:
هدف این پژوهش بهبود وضعیت یادگیری درس ادبیات دانش آموزان سوم راهنمایی به روش تلفیق تکنیکهای خلاقیت با روشهای تدریس است. روش تحقیق از نوع اقدام پژوهی بوده و گروه نمونه شامل ۲۱ دانش آموز سال سوم راهنمایی است.
. در این اقدام پژوهی تکنیکهای خلاقیت (از جمله یورش فکری, تکنیک دلفی, تکنیک خلاقیت طرح شبکه ای مغز و تکنیک شوخی), را با روشهای تدریس (از جمله روش تدریس مباحثه و مناظره, روش تدریس فراگیری مشترک, روش تدریس تشکیل تیمهای کلاسی و تدریس از طریق پرسش مؤثر), تلفیق کرده و نهایتاً منجر به یادگیری اثر بخش درس ادبیات دانش آموزان سال سوم راهنمایی شد. بدین ترتیب با درک کامل مطلب و دریافت نمرههای بالا, توسط دانش آموزا ن علاقه آنها به یادگیری و فعال بودن در کلاس افزایش یافته و منجر به افزایش اعتماد به نفس و انگیزه یادگیری آنها شد. همچنین مشارکت در فعالیتهای گروهی و تعامل با گروه نیز در آنها تقویت یافت.
اقدام پژوهی تکنیکهای خلاقیت دردرس ادبیات
اقدام پژوهی تکنیکهای خلاقیت دردرس ادبیات
نظرات شما عزیزان: