چکیده
پژوهشگر با استناد به اینکه دانش آموزان زیادی وجود دارند که در درس املا دچار اختلال هستند و نسبت به اشتباهاتی که مرتکب میشوند ارزشیابی کمتری میگیرند و این امر باعث دلسردی آنها نسبت به درس میشود.
معمولاً معلمان و والدین برای تقویت املا نوشتن باید به راههای مختلفی بیاندیشند و به دلیل اینکه انواع اشتباهاتی که دانش آموز مرتکب میشود از یک نوع و از یک سنخ نیستند تا بتوان با اتخاذ یک روش همه آن اشتباهات را از بین برد وبه پیشرفت وی اطمینان یافت.
بنا براین ما باید در املا از روشهای چند یادگیری برای افزایش مهارت املا استفاده کنیم. لذا من در این اقدام پژوهی به این نکته اشاره مینمایم.
کلید واژه: دانش آموز – پایه اول ابتدایی - املا – مهارت – تقویت
مرحله اول (موضوع پژوهش)
چگونه توانستم املای دانش آموزم را تقویت نمایم؟
شنیدن و خواندن وسیله ای است برای پی بردن به افکار دیگران و گفتار و نوشتن وسیله است برای آگاه ساختن دیگران از مقاصد و افکار خود. بنا براین تمام تلاش و کوششهایی که در زمینه آموزش زبان فارسی در دبستان انجام میگیرد باید در جهت پرورش ارکان چندگانه آن یعنی شنیدن، گفتن، خواندن و نوشتن باشد.
مرحله دوم (توصیف مسأله)
اینجانب ..........................، دارای مدرک فوق دیپلم آموزش ابتدایی، مدت ............سال سابقه خدمت در مقطع ابتدایی را در پایههای مختلف داشتهام. در سال جاری در دبستان دخترانه ................ مشغول به خدمت بودم.
مقطع ابتدایی زیر بنای مقاطع دیگر تحصیلی میباشد و در مقطع ابتدایی نیز پایه اول اساس پایههای دیگر میباشد و هر چقدر دانش آموزان در این پایه بهتر آموزش ببینند در پایههای دیگر راحت تر هستند و بالعکس؛ درپایه اول دو درس ریاضی و فارسی (قرائت فارسی و املای فارسی) کلیدی هستند و بیشترین ساعات به این دودرس اختصاص مییابد و از بین دو درس ذکر شده درس فارسی از اهمیت دو چندانی برخوردار میباشد.
طوری که بدون یادگیری درس فارسی, یادگیری دروس دیگر تقریباً غیر ممکن میباشد.
بعد از گذشت چند هفته از آغاز سال تحصیلی با تصحیح املای مهدی متوجه شدم که او در ن
اقدام پژوهی تقویت املای پایه اول ابتدایی
اقدام پژوهی تقویت املای پایه اول ابتدایی
نظرات شما عزیزان: