چکیده
در ابتدا با ارائه تعریفی از خانواده و اهمیت نقش خانواده در فرزندان به خصوص در مقطع ابتدایی پرداختهام م و سپس ضرورت ارتباط خانه و مدرسه را بررسی کردم و سپس به موانع مشارکت اولیا در مدرسه پرداختهام م و به ارائه راهکارهایی برای افزایش تعامل والدین با مسئولان مدرسه پرداختهام.
مقدمه
خانواده، نخستین نهاد اجتماعی است که تأمین کنندهی نیازهای روانی و جسمانی افراد است. کودک از همان ابتدایی شیر خوارگی از محیط خانواده متأثر میشود و در بزرگسالی نیز این تأثیر پیچیدگی خاص خود را پیدا میکند. خانواده در رشد شخصیت فرزندان، تحکیم ارتباط میان اعضای خود و اعتلای فرهنگ جامعه و ... نقش و اهمیت بسزایی دارد.
فرزند در خانه و در دامان والدین رشد میکند و آمادهی ورود به مرحلهی دیگری میشود. خانه و مدرسه به عنوان دو نهاد اصلی تعلیم و تربیت هر جامعه ای محسوب میشود. وضعیت موجود هر جامعه ای نتیجه یادگیری دیروز افراد در خانه و مدرسه است و وضعیت فردای هر جامعه در نتیجه سرمایه گذاریهایی است که امروز روی دانایی افراد در خانه، مدرسه و جامعه انجام میگیرد.
یک اصل مهم دانایی میگوید: آینده یافتنی نیست، بلکه ساختنی است اگر به دنبال ساختن آینده جامعه هستید بین خانه و مدرسه پل ارتباطی و دانش افزایی بزنید و اجازه بدید این پل از جامعه بگذرد.
در تعریفی از راجرز خانواده چنین تعریف شده است: خانواده، نظامی نیمه بسته است که نقش ارتباطات داخلی را ایفا میکند و دارای اعضایی است که وضعیتها و مقامهای مختلفی را در خانواده و اجتماع احراز کرده و با توجه به محتوای وضعیتها، افکار و ارتباطات خویشاوندی که مورد تأیید جامعه ای است که خانواده جزء لاینفک آن است، ایفای نقش میکند
اقدام پژوهی آشنا کردن اولیا به امور مدرسه
اقدام پژوهی آشنا کردن اولیا به امور مدرسه
نظرات شما عزیزان: