چکیده
نوشتن و انشا نعمت عظیمی است که با هیچ نعمت دیگری قابل مقایسه نیست. خداوند تبارک و تعالی دو نعمت اساسی خواندن و نوشتن را در سوره مبارکه علق، بیان فرموده است. از این نکته میتوان استفاده کرد که برای خوب نوشتن باید بتوان خوب خواند و خواندهها را خوب فهمید تا بتوان نوشت.
در پایان این پژوهش نتایج زیر بدست آمد:
· دانش اموزان به درس انشا علاقه مند شدند.
· اکثر فراگیران در درس انشا فعال شدند.
· کلاسها برای معلمان دیگر خسته کننده و ملال آورنبود.
· در میان دانش اموزان و معلمان بیشتر شد.
· این شکل کار زمینههای رشد اجتماعی فراگیران را نیز فراهم میسازد
· انسانهای متفکر و خلاق و نقاد را به بار میآورد.
· عادت به مطالعه و بررسی و تحقیق را را نیز فراهم میسازد.
· گنجینه لغات فراگیران افزایش مییابد.
· افزون بر نگارش، مهارت سخن گفتن بسیاری از آنها بهبود خواهد یافت.
· خلاقیت فراگیران را افزایش یافت.
مقدمه:
انسان تنها آفریده ای است که میتواند منظور خود را با زبان و به وسیله نمادهای کلامی و گفتاری، به دیگران انتقال دهد. او یاد گرفت که از تصاویر نیز به عنوان نمادهای ارتباطی استفاده کند و دوباره آموخت که بنویسد. واقعاً قابل تحسین است که انسان گفتن را به نوشتن تبدیل کرد و این یعنی ثبت و ماندگاری کلام و گفتهها. شاید اگر کلام خداوند هم در ادیان مختلف، نوشته نمیشد، به شکل امروزی در اختیار جامعه قرار نمیگرفت
نوشتن و انشا نعمت عظیمی است که با هیچ نعمت دیگری قابل مقایسه نیست. خداوند تبارک و تعالی دو نعمت اساسی خواندن و نوشتن را در سوره مبارکه علق، بیان فرموده است. از این نکته میتوان استفاده کرد که برای خوب نوشتن باید بتوان خوب خواند و خواندهها را خوب فهمید تا بتوان نوشت. این منطقی است که هر کسی خواندهاش را خوب بفهمد، میتواند آن را به زبان خودش، خیلی خوب بنویسد
اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزانم را به انشانویسی علاقه
اقدام پژوهی چگونه توانستم دانش آموزانم را به انشانویسی علاقه
نظرات شما عزیزان: