تجربیات مدون تدریس فعال علوم تجربی
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

 

فایل ورد قابل ویرایش

توضیحی مختصر از متن فایل  :

چکیده :

انسان که موضوع تعلیم وتربیت و به عنوان یک عامل فعال در فرآیند تدریس مورد نظر است ، نیازها و رغبتهای متفاوتی دارد که بر اساس گفته ی تایلر (اگر برنامه ها و سایر فعالیت های مدرسه با توجه به رغبت های محصلان تنظیم شوند در این صورت به طور فعال در آنها شرکت می کنند و در نتیجه نه تنها بهتر و آسان تر یاد می گیرند بلکه می آموزند که چگونه خود را با شرایط مدرسه وفق دهند )

لذا در این مقاله به چند روش تدریس و سنجش تکوینی بر اساس نیاز و رغبت دانش آموزان اشاره شده است.

مقدمه :

معلمی حرفه ای متشکل از دانش و مهارت های گوناگون است . یک معلم باید برای تدریس مطلوب ، همزمان  مجموعه ای از دانش ها را به طور هنرمندانه در هم بیامیزد تا در مسیر ترکیب و بکارگری آنها تدریسی اثر بخش طراحی و در کلاس درس ارائه کند. اهداف آموزشی بر اساس چنین فعالیتی امکان تحقق می یابند . در واقع حرفه ی معلمی با تعامل مفهومی طیف متنوعی از دانش ها شکل می گیرد . در عصر جدید که معلم و دانش آموز در اقیانوسی از اطلاعات غوطه ورند ، معلم نقش سکان داری را دارد که کشتی و عوامل آن را به سمت مطلوبی هدایت می کند.

هایم گینوت (استاد تعلیم و تربیت کودک و نویسنده کتاب را بطه ی معلم و دانش آموز        

 می گوید:

{من به این نتیجه ی قاطع رسیدم که عامل تعیین کننده ی کلاس ، من هستم . این روش شخصی من است که این جو را بوجود می آورد . حال و هوای کلاس را روحیه ی روزانه ی من می سازد. من به عنوان معلم قدرتی دارم که می توانم زندگی شاگردانم را شیرین و تلخ کنم ، می توانم تحقیر یا تمسخر کنم ، صدمه بزنم یا درمان کنم ، روی هم رفته این پاسخ من است که تشدید یا تخفیف یک بحران ، و انسان یا نا انسان شدن یک کودک را معین می کند}.

معلم به عنوان هدایت گر باید نیاز محصل خود را بشناسد و بر اساس آن کلاس درس را اداره کند.

رالف تایلر (1970) می گوید { اگر برنامه ها و سایر فعالیت های مدرسه با توجه به رغبت های محصلان تنظیم شوند در این صورت دانش آموزان به طور فعال در آنها شرکت می کنند و در نتیجه نه تنها بهتر و آسانتر یاد می گیرند بلکه می آموزند که چگونه خود را با شرایط مدرسه وفق دهند}.

 


لینک دانلود:

تجربیات مدون تدریس فعال علوم تجربی


تجربیات مدون تدریس فعال علوم تجربی

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : پنج شنبه 5 مرداد 1396برچسب: تجربیات دبیر علوم تجربی , تجربیات دبیر علوم تجربی راهنمایی , تجربیات دبیر علوم تجربی راهنمایی خبره , تجربیات دبیر علوم تجربی عالی , تجربیات معلم علوم تجربی , تجربیات دبیر علوم تجربی برا ارتقای شغلی , تجربیات مدون دبیر علوم تجربی راهنمایی , ارتقای شغلی دبیر علوم تجربی , تجربیات مدون تدریس دبیر علوم تجربی , تجربیات دبیر علوم متوسطه , تجربیات ارتقای شغلی دبیر علوم تجربی متوسطه یک , تحقیق ارتقای شغلی دبیر علوم تجربی , مقاله ارتقای شغلی دبیر علوم تجربی , مستندات ارتقای شغلی دبیر علوم تجربی , تجربیات و مستندات ارتقای شغلی دبیر علوم تجربی , تجربیات دبیر علوم تجربی ارتقای شغلی , تجربیات مدون دبیر علوم ارتقای شغلی ارشد به خبره , تجریبات مدون دبیر علوم ارتقای شغلی خبره به عالی , تحقیق برای ارتقای شغلی دبیر علوم تجربی , مقاله برای ارتقای شغلی دبیر علوم تجربی , نویسنده:سایت ع , ,تجربیات مدون علوم تجربی,تجربیات مدون علوم تجربی راهنمایی,تجربیات مدون معلم علوم تجربی,تجربیات مدون دبیر علوم تجربی,تجربیات مدون درس علوم تجربی,تجربیات مدون دبیر علوم تجربی راهنمایی,تجربیات مدون رشته علوم تجربی,تجربیات مدون یک دبیر علوم تجربی,تجربیات مدون دبیران علوم تجربی,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی