فایل ورد قابل ویرایش
توضیحی مختصر از متن فایل :
مقدمه
اینجانب ---- دارای مدرک کارشناس ------ مدت ….. سابقه خدمت در نظام مقدس آموزش و پرورش را دارم. تجارب حاضر مربوط به مدیر و آموزگاری آموزشگاه.............. میباشد که مدرسه تثبیتی من در سال 94 بود. منطقه جغرافیایی محل خدمتم در شهرستان --- است. جغرافیا علمی است که در صدد تشریح ویژگیهای مکانها و توزیع انسانها، عوارض و رویدادها، همانگونه که بر سطح زمین رُخ میدهند و گسترش مییابند، میباشد. جغرافیا به مطالعه کنشهای متقابل انسان- محیط در بستر مکانهای ویژه و موقعیتهای مکانی میپردازد. امروزه آموزش جغرافیا بعنوان یک موضوع اصلی و محوری در برنامههای درسی دورههای تحصیلی مدارس گنجانده و مورد تأکید قرار گرفته است و جغرافیا به عنوان وسیله ای نیرومند هم برای ترفیع و ترویج آموزشهای فردی و هم آموزشهای بین المللی، محیطی و توسعه مطرح میباشد. در این مقاله سعی شده است، راهکارهای درسی جغرافیا بخصوص در دورهٔ دبیرستان، چالشها و راهکارهای پیش رو، و زمینههای این تحوّل اساسی به آموزش جغرافیا مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد.
ارزیابی عمومی
وظایف شغلی
- شاغل این پست با رعایت اصول و موازین شرعی و اسلامی به انجام وظیفه میپردازد.
- تمامی کارها و اقداماتی که در محیط مدرسه انجام میپذیرد زیر نظر مدیر آموزگار مدرسه خواهد بود و مدیر آموزگار مدرسه از نظر حسن اجرای امور پرورشی، آموزشی و اداری در مقابل اداره آموزش و پرورش محل مسؤولیت تام دارد وظایف او به شرح زیر است:
- اجرای مراسم صبحگاهی و برگزاری نماز جماعت.
- نظارت دقیق بر نحوه رفتار و کردار و پوشش اسلامی دانش آموزان در داخل و خارج از مدرسه بر اساس موازین و دستور عملهای مربوط.
- تنظیم برنامه کار هفتگی کلاسها براساس برنامه مصوب و توجه به نحوه تنظیم کلاسهای چند پایه.
- حضور به موقع در کلاس درس و استفاده مطلوب از اوقات دانش آموزان و اشتغال به تدریس موظف هفتگی طبق برنامه و بر اساس ضوابط مصوب وزارت آموزش و پرورش.
- تدریس به تمام یا گروهی از دانش آموزان اعم از اینکه در یک سطح یا در سطوح مختلف تحصیلی باشند.
- کوشش و تلاش مستمر در جهت رعایت موازین اسلامی از سوی کارکنان و دانش آموزان در مدرسه و آشنا کردن دانش آموزان با مسائل مذهبی و اخلاقی و ترغیب آنان در این زمینه.
- اقدام به ایجاد محیطی کاملاً مساعد برای رشد فضایل اخلاقی براساس ایمان به خدا و تقوی و پیشگیری از نفوذ آفات فکری و اخلاقی.
- تعیین تمرینهای مناسب و مراقبت در انجام آن باتوجه به کتاب راهنما (روش تدریس)
- سعی در شناخت دانش آموزان کم بضاعت و ایجاد زمینه کمک با حفظ شئون و شخصیت آنان.
- جلب همکاری و مشارکت مردمی در امر آموزش و پرورش
- اقدام به تشکیل شوراها و گروههای پرورشی و آموزشی، انجمن اولیاء و مربیان و اعمال نظارت مستقیم بر امور این گروهها
- تقویت روحیه همکاری تعاون و اعتماد به نفس در دانش آموزان از طریق اجرای مباحثه گروهی و بهره مندی از مشارکت آنان
- سعی و تلاش در جهت شناسایی وضعیت اخلاقی، رفتاری و عاطفی دانش آموزان و کوشش در رفع نارسائیهای احتمالی آنها.
- استفاده از نظر معلم راهنما در مورد برنامههای درسی و پرورشی، روشها و بکارگیری وسایل کمک آموزشی.
- نظارت و اجرای ارزشیابی تشخیصی، تدریجی، و توصیفی پایانی با رعایت مفاد آئین نامه امتحانات.
- کوشش در انجام فعالیتهای تربیتی و اجتماعی دانش آموزان از طریق تشکیل گروهها و انجمنهای دانش آموزان با رعایت مقررات
- حضور در مدرسه حداقل نیم ساعت قبل از شروع کار مدرسه و عدم خروج از آن مادامی که تمام دانش آموزان و کارکنان خارج نشدهاند مگر در موارد ضروری و استثنائی
- ثبت نام به موقع دانش آموزان بر اساس آئین نامههای ابلاغ شده و تشکیل و نگهداری پرونده آنان.
- دریافت به موقع کتب درسی از اداره مربوط و توزیع آن بین دانش آموزان و انجام سایر امور مربوط به آن.
- انجام امور مالی طبق مقررات و مجوزهای مربوط.
- تهیه و تنظیم دفتر امتحانات، دفتر آمار، لیست مشخصات دانش آموزان و نتایج امتحانات و کارنامههای تحصیلی و ارسال به موقع گزارشهای لازم به اداره آموزش و پرورش و تأیید مندرجات دفاتر و بستن به موقع آنها و مراقبت در حفظ و نگهداری سوابق و اسناد براساس مقررات و دستور عملهای مربوط.
- تجزیه و تحلیل نتایج ارزشیابیهای به عمل آمده از دانش آموزان و شناسایی علل پیشرفت یا عدم پیشرفت تحصیلی و سعی در تقویت نقاط وقوت و اتخاذ تدابیر لازم جهت رفع نقاط ضعف یادگیری دانش آموزان.
تجربیات مدون جغرافیا
تجربیات مدون جغرافیا
نظرات شما عزیزان: