توضیحی مختصر از متن فایل :
پیشبینی رفتارهای خرید مصرفکنندگان براساس مدل مازلو
احساس محدودیت همان نیاز است و انسان دارای نیازهای پیچیدهای است. آبراهام مازلو، روانشناسی بود که درباره افراد موفق تحقیق و بررسی کرد. وی سلسله مراتب نیازهای انسان را شناسایی و آن را به پنج طبقه اصلی تقسیم کرد. به عقیده مازلو، به محض این که نیازهای مرحله اول انسان برآورده شود، او وارد مرحله دوم و سپس مرحله سوم و همین طور مراحل بعدی میشود. در ادامه به طور خلاصه این مراحل و ارتباط آنها با کالاهای مختلف مورد نیاز مصرفکنندگان تشریح میشود .
مرحله اول: نیازهای جسمانی (physiological needs)
این گونه نیازها، جزو اصلی زندگی انسان هستند نظیر غذا، آب، سرپناه، هوا و خواب. افرادی که در این مرحله هستند، احتمالا پول زیادی ندارند و تامین غذا و سرپناه و اسباب و لوازم اولیه زندگی باید از اولویتهای اصلی آنها باشد، بنابراین آنها محصولات ارزانتری را خریداری خواهند کرد حتی اگر از کیفیت خیلی خوبی برخوردار نباشند، چرا که آنها قادر به خرید محصولاتی با کیفیت بهتر نیستند. این افراد به هر آنچه که منجر به صرفهجویی در هزینه و پسانداز پول آنها شود گرایش مییابند .
مرحله دوم: نیاز به امنیت (Safty needs)
نظیر احساس امنیت و آرامش خاطری که شما در خانه خود احساس میکنید، احساس امنیت مالی یا داشتن روابط مطمئن با دوستان و اعضای خانواده .
مصرفکنندگان در مرحله دوم نیاز دارند احساس کنند که در زمان حال و آینده در امنیت و آرامش خاطر خواهند بود. آنها تمایل به خرید محصولاتی خواهند داشت که به کمک آنها احساس آرامش و اطمینان بیشتری کنند مثل صندوقهای پسانداز و بازنشستگی، بیمه، نصب دزدگیر برای اتومبیل و
لینک دانلود:
نظرات شما عزیزان:
تاريخ : چهار شنبه 11 مرداد 1396برچسب:
تحقیق در مورد روانشناسی تبلیغات, تحقیق روانشناسی تبلیغات, خرید مقاله روانشناسی, خرید مقاله روانشناسی تبلیغات, دانللود مقاله فارسی, دانلود مقاله روانشناسی, دانلود مقاله روانشناسی تبلیغات, سایت مگ ایران, مگ ایران,مقاله روانشناسی,مقاله روانشناسی کودک,مقاله روانشناسی اجتماعی,مقاله روانشناسی بالینی,مقاله روانشناسی محیط در معماری,مقاله روانشناسی تربیتی,مقاله روانشناسی رشد,مقاله روانشناسی کار,مقاله روانشناسی شخصیت,مقاله روانشناسی به زبان انگلیسی,مقاله روانشناسی کودک و نوجوان,مقاله روانشناسی کودک به زبان انگلیسی,مقاله روانشناسی کودک Pdf,مقاله روانشناسی کودکان دبستانی,مقاله روانشناسی کودکان بیش فعال,مقاله روانشناسی کودک انگلیسی,مقاله روانشناسی کودکان استثنایی,مقاله روانشناسی کودک با ترجمه,مقاله روانشناسی کودکان Pdf,مقاله روانشناسی اجتماعی+pdf,مقاله روانشناسی اجتماعی انگلیسی,مقالات روانشناسی اجتماعی,دانلود مقاله روانشناسی اجتماعی,بانک مقالات روانشناسی اجتماعی,مقاله در مورد روانشناسی اجتماعی,مقاله ای در مورد روانشناسی اجتماعی,مقالات روانشناسی اجتماعی Pdf,مقاله درباره روانشناسی اجتماعی,مقاله روانشناسی بالینی Pdf,مقاله روانشناسی بالینی به زبان انگلیسی,مقاله روانشناسی بالینی کودک و نوجوان,مقاله روانشناسی بالینی ارشد,مقالات روانشناسی بالینی,مقالات روانشناسی بالینی جدید,مقاله روانشناسي باليني,مقالات روانشناسي باليني,مقاله های روانشناسی بالینی,مقالات روانشناسی محیط در معماری,مقاله روانشناسی محیط معماری,مقاله روانشناسی محیطی در معماری,مقالات روانشناسی محیطی در معماری,موضوع مقاله روانشناسی محیط در معماری,مقاله درباره روانشناسی محیط در معماری,مقاله روانشناسی محیطی معماری,دانلود مقاله روانشناسی محیط معماری,مقاله روانشناسی تربیتی به زبان انگلیسی,مقاله روانشناسی تربیتی Pdf,مقاله روانشناسی تربیتی انگلیسی,مقاله روانشناسی تربیتی کودک,مقاله روانشناسی تربیتی با ترجمه,مقالات روانشناسی تربیتی,دانلود مقاله روانشناسی تربیتی,موضوع مقاله روانشناسی تربیتی,مقاله علمی روانشناسی تربیتی,مقاله روانشناسی رشد Pdf,مقاله روانشناسی رشد کودک,مقاله روانشناسی رشد به زبان انگلیسی,مقاله روانشناسي رشد,مقاله روانشناسی رشد 2,مقاله روانشناسی رشد نوجوان,مقاله روانشناسی رشد با ترجمه,مقاله برای روانشناسی رشد,مقالات روانشناسی رشد,مقاله روانشناسی کارشناسی ارشد,مقاله روانشناسی کارآفرینی,دانلود مقاله روانشناسی کار,مقاله در مورد روانشناسی کار,مقاله درباره ی روانشناسی کار,مقالات روانشناسی کار,مقالات روانشناسی کار+pdf,مقالات روانشناسی کاربردی,مقاله کاربرد روانشناسی اجتماعی در جامعه,مقاله روانشناسی شخصیت Pdf,مقاله روانشناسی شخصیت از دیدگاه اسلام,مقاله روانشناسی شخصیت به زبان انگلیسی,مقاله روانشناسی شخصیتی,مقاله روانشناسی شخصیت با ترجمه,مقالات روانشناسی شخصیت,مقاله های روانشناسی شخصیت,مقاله درباره روانشناسی شخصیت,دانلود مقاله روانشناسی شخصیت,مقاله روانشناسی به زبان انگلیسی با ترجمه,مقاله روانشناسی به زبان انگلیسی با ترجمه فارسی,مقاله روانشناسی به زبان انگلیسی همراه با ترجمه فارسی,مقالات روانشناسی به زبان انگلیسی,دانلود مقاله روانشناسی به زبان انگلیسی,مقاله های روانشناسی به زبان انگلیسی,مقاله ی روانشناسی به زبان انگلیسی,