تعداد صفحات: 12 کد محصول :7093 حجم فایل:27,83 KB نوع فایل :rar
مختصری از گزارش تخصصی :
این فایل در سایت های دیگر با قیمت های بالاتری به فروش می رسد.
گزارش تخصصی استفاده بهینه از ارزشیابی و مشارکت دانش آموزان در کار گروهی
چکیده
مقاله ای توصیفی است که بامروری برکتاب هاونظریه های موجودمرتبط بافعالیت گروهی درابتدا تعریفی از همیاری شده و در ادامه به بررسی مزایای همیاری وگروه پرداخته شده است وبا مشخص شدن پیامد کلیدی فعالیت های گروهی یعنی همکاری و یادگیری مشارکتی را موردبحث قرارداده است فعالیت گروهی در کارها ،کیفیت زندگی را بهبودمی بخشد،شادی واحساس لذت ودوستی رابرایمان به ارمغان می آورد. پیروان نظریه ی سازندگی نیز بر همین باورند که بسیاری از مسائل راکه هیچ یادگیرنده ای به تنهایی نمی تواند آنها راحل کند ، از طریق تبادل اندیشه ومشا رکت گروهی یادگیرنده ای حل می شود .
مقدمه
یادگیری یک فرایند اجتماعی است و فعالیت های یادگیری برای رسیدن به مرحله تولید اندیشه و اطلاعات حیاتی است. این فکر راژان پیاژه، که از محققان پیشگام در زمینه تعیین تحول فکر به شمار می رود، تایید می کندپیاژه نشان داده است که بیشتر آموخته های مهم ما حاصل تعامل با دیگران است. اگر دانش آموزان در مورد یک کتاب، یک تکلیف و با یک مسئله فقط نظرات، واکنش ها و پرسش های خود راداشته باشند، یادگیری آنان به اندازه ی زمانی که به نظرات دیگران نیزدسترسی داشته باشندپربار نخواهد بود. عمده ترین هدف این روش کوشش برای دستیابی به فعالیت عالی ذهنی است معلمان درمدارس باسه موقعیت آموزشی روبه رو هستند که در بیشترموارد یکی ازآن ها راانتخاب می کنند ممکن است درهرکلاس معلمان دروس را به نحوی سازماندهی کنند که دانش آموزان وادار شوند برای برنده شدن تلاش کنند.همچنین، آنان به دانش آموزان اجازه می دهند که برابر با میل خود به یادگیری بپردازند و در برخی موارد،معلمان دانش آموزان را به صورت سازماندهی می کنند که در قالب گروه هایی با یاری یک دیگر مطالب درسی را فرا می گیرند. ولی در بیشتر موارد دیده می شود که در کلاس ها دانش آموزبه تنهایی کارمی کند. به هرکدام ازدانش آموزان گفته می شود که سرت به کار خودت باشد.
گزارش تخصصی استفاده بهینه از ارزشیابی و مشارکت دانش آموزان در کار گروهی
گزارش تخصصی استفاده بهینه از ارزشیابی و مشارکت دانش آموزان در کار گروهی
نظرات شما عزیزان: