گزارش تخصصی مهارت خوانداری
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

  تعداد صفحات: 17     کد محصول :6697      حجم فایل:30,71 KB      نوع فایل :rar 

 


 

گزارش تخصصی مهارت خواندن

چکیده:

با توجّه به اهمیّت خواندن در این گزارش موارد ذیل ذکر شده است :

- اهداف خواندن

-راه کارهایی جهت بهتر خواندن

-راه حل ها و چگونگی اجرای راه حل ها

-چگونگی به دست آوردن اطّلاعات در رابطه با مشکل دانش آموز

* هدف های  انجام این پژوهش :

-آشنایی بیشتر با روش ها وراه کارها یی جهت بهتر خواندن .

-پی بردن به نقش خواندن در پیشرفت دروس دیگر.

_کمک به دانش آموزی که مشکل خواندن دارد و این مشکل باعث افت تحصیلی او شده است .

_مطالعه وتحقیق بیشتر جهت بهتر شدن امر یاددهی ویادگیری

 

 

مقدمه:

اقرأباسم ربک الذی خلق بخوان به نام پروردگاری که تورا خلق کرده است(سوره علق آیه 1)

خواندن از جمله وسایل مهم فهمیدن در دنیای کنونی است. فرد می تواند نتیجه ی تحقیقات و مطالعات دیگران را که مدّتها به درازا کشیده است ، را ازطریق خواندن در مدّت زمان کوتاهی فرا گیرد .

خوب خواندن از عوامل مهّم پیشرفت و سرگرمی ولذّت بردن ورفع خستگی است. امروز باید به کودکان خود خواندن را بیاموزیم تا فردادبتوانند بخوانند ویاد بگیرند. نکته ی مهّم در امر خواندن توجّه وتأکید بر امر فهمیدن می باشد نه صرفاً که به صورت عادت در آمده است .

یکی از علل ضعف  دانش آموزان در درورس مخصوصاً ضعف در حل کردن مسئله های ریاضی و نفهمیدن آنها مربو ط به ناتوانی آنها در روخوانی و عدم درک آنچه مطالب  می باشد .

اغلب مشاهده می شود دانـش آموزی مطلبی را می خواند یا اولیـای او عقیده دارند مرتّب درس می خواند اما نمی فهمد یا دانش آموز دیگری با وجود این که تلاش می کند اما در املانویسی مشکل دارد تمام این اشکالات بر می گردد به ضعف دانش- آموز در روخوانی و آگاه نبودن او به روش مطالعه .

یک معلّم آگاه وعلاقه مند به شغل معلّمی باید ابتداروشهای مطالعه وروان خوانی را به دانش آموزان خود بیاموزد وسپس  در پی برطرف کردن اشکالات در دروس دیگر باشد و این مقدور نمی باشد مگر این که خود معلّم از روشهای مختلف مطالعه و روان خوانی اطّلاع کافی داشته باشد .

خواندن، از مهّم¬ترین مهارت¬هایی است که کودکان در مقطع ابتدایی، بدان دست می¬یابند و کسب این مهارت، مبنایی برای کوشش¬های تحصیلی آینده¬ی آن¬ها خواهد بود. اما خواندن در تربیت مقوله¬ی ساده¬ای نیست.  این مهارت دارای فرآیندی بسیار پیچیده و  مراحل گوناگونی است. خواندن  از مهّم¬ترین مهارت-های پایه¬ای برای رشد توانایی¬های درونی کودکان است، که مورد توجّه محقّقان فراوانی قرار گرفته است. ناتوانی در خواندن و نوشتن معمولاً مشکلات زیادی را برای دانش¬آموز ناتوان در یادگیری به وجود می¬آورد. یادگیری خواندن در کودکان بهنجار همانند دیگر رفتارهای کودکان دارای مراحل و توالی مشخصی است. تحوّل مهارتهای زبانی، گوش دادن، سخن گفتن، تحول حرکتی، تمیز دیداری و شنیداری، تحول مفهوم و تفکر شناختی، توانایی دقّت و تمرکز حواس در انجام فعّالیّتها تحت عنوان پیش نیازها، همخوانی بین صوتها و نمادهای بینایی حروف، شناخت کلمه، لذّت بردن از خواندن کلمه ها و در نهایت درک و فهم مطالب، از جمله مهارتهای اساسی در فرآیند خواندن محسوب می شوند. امابرخی از کودکان،  به رغم دریافت آموزش کافی و برخورداری از بهره هوش بهنجار و با وجود برخورداری کامل از سلامت جسمانی و روانی قادر به یادگیری خواندن حروف و کلمات نیستند و در این زمینه با مشکلاتی روبرو هستند. این کودکان به هنگام خواندن اشتباهات متعدد و گاهاً متفاوتی مرتکب می شوند. که با تجزیه و تحلیل این اشتباهات، می توان راه کارهای مناسبی برای رفع آنها به کار گرفت. هر کدام از ما معلمین موارد زیادی از این گونه دانش آموزان را در کلاسهای خود داشته ایم. اما پرسش اینجاست که در برخورد با این گونه دانش آموزان چه کاری می توان انجام داد؟


لینک دانلود:


گزارش تخصصی مهارت خوانداری



لیست کلیه اقدام پژوهی. گزارش تخصصی و تجربیات مدون

 

 

 

برای دریافت به لینک زیر مراجعه کنید:


پکیج شماره 1 اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون



 

 

پکیج شماره 2 اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون



 

 

 

 

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : دو شنبه 22 خرداد 1396برچسب:,گزارش تخصصی اختلال خواندن,خوانداری,خوانداری چهارم دبستان,خوانداری دوم دبستان,خوانداری سوم دبستان,خوانداری ششم,خوانداری دوم,خوانداری پنجم,خوانداری یعنی چه,خوانداری اول دبستان,خوانداری دوم ابتدایی,فارسی خوانداری چهارم دبستان,کتاب خوانداری چهارم دبستان,كتاب خوانداري چهارم دبستان,فارسي خوانداري چهارم دبستان,کتاب فارسی خوانداری چهارم دبستان,نمونه سوال خوانداری چهارم دبستان,دانلود کتاب فارسی خوانداری چهارم دبستان,درس ازاد فارسی خوانداری چهارم دبستان,امتحان خوانداری چهارم دبستان,کتاب خوانداری دوم دبستان,فارسی خوانداری دوم دبستان,مهارتهای خوانداری دوم دبستان,کتاب فارسی خوانداری دوم دبستان,دانلود کتاب فارسی خوانداری دوم دبستان,فارسی مهارت های خوانداری دوم دبستان,دانلود کتاب خوانداری دوم دبستان,نمونه سوالات خوانداری دوم دبستان,دانلود فارسی خوانداری دوم دبستان,فارسی خوانداری سوم دبستان,کتاب خوانداری سوم دبستان,فارسي خوانداري سوم دبستان,کتاب فارسی خوانداری سوم دبستان,نمونه سوال فارسی خوانداری سوم دبستان,خوانداری سوم ابتدایی,سوالات خوانداری سوم دبستان,سوالات فارسی خوانداری سوم دبستان,نمونه سوال خوانداری سوم دبستان,خوانداری ششم 95,خوانداری ششم دبستان,خوانداری ششم ابتدایی,فارسی خوانداری ششم,فارسی خوانداری ششم دبستان,کتاب خوانداری ششم ابتدایی,کتاب فارسی خوانداری ششم,مهارت های خوانداری ششم,امتحان فارسی خوانداری ششم,کتاب خوانداری دوم ابتدایی,فارسی خوانداری دوم,کتاب خوانداری دوم,خوانداری پنجم دبستان,کتاب خوانداری اول دبستان,کتاب فارسی خوانداری اول دبستان,دانلود کتاب خوانداری دوم ابتدایی,دانلود کتاب فارسی خوانداری دوم ابتدایی,فارسی خوانداری دوم ابتدایی,دانلود فارسی خوانداری دوم ابتدایی,نمونه سوال فارسی خوانداری دوم ابتدایی,نمونه سوالات فارسی خوانداری دوم ابتدایی,فارسی خوانداری کلاس دوم ابتدایی,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی