اقدام پژوهی چگونه توانستم با روش تدريس مبتني بر فناوری اطلاعات ( IT ) اختلالات يادگيري
ارایه پکیج اقدام پژوهی ، گزارش تخصصی و تجربیات مدون
سایت علمی و پژوهشی ایران فایل | اقدام پژوهی | گزارش تخصصی

 

فایل ورد قابل ویرایش

توضیحی مختصر از متن فایل  :

چگونه توانستم با روش تدريس مبتني بر فناوری اطلاعات ( IT ) اختلالات يادگيري سمانه ( دانش آموز پایه اول ابتدایی ) را حل كنم؟

چكيده

     در اين چند سال بعنوان معلم پایه اول ابتدایی با دانش آموزان دختر و پسر با ويژگي هاي رفتاري و اجتماعي متفاوت سر و كار داشتم. اما امسال يكي از دانش آموزان من به نام سمانه، با بقيه بچه هايي كه تا به حال ديده بودم خيلي فرق داشت. او كودكي خجالتي، مضطرب و افسرده بود. آهسته و لرزان صحبت مي كرد. با بقيه بچه ها دوست نمي شد و گوشه گير بود. حتي قادر نبود كه وسايل خود را از كيفش در آورد. كتابش را وارونه در دست مي گرفت و هنگام تصويرخواني از كتاب بخوانيم، مي گفت: چيزي نمي بينم. در نوشتن نيز مشكل داشت و ساده ترين علائم كتاب بنويسيم را نمي توانست، بنويسد. او رياضي را درك نمي كرد. به طور كلي او دچار اختلالات يادگيري يا ديسلكسي بود. در گوش دادن، صحبت كردن، خواندن، نوشتن، استدلال كردن و درك كردن مشكل داشت. با بررسي هايي كه انجام دادم از نظر فيزيكي و هوش كاملاً سالم و عادي بود ولي در يادگيري بسيار مشكل داشت. براي حل اختلالات يادگيري و رفتاري او نياز به روش تدريس مناسب و خاص بود.

    پس از مطالعه و بررسي فراوان، روش هاي ويژه اي را براي بهبود وضعيت او به كار بستم. راه حل هاي مختلف را آزمايش كردم. بهترين راه اين بود كه نوآوري هاي آموزشي را به كار ببرم و با استفاده از فناوري نو اختلالات يادگيري سمانه را حل كنم. بنابراين از روش IT استفاده كردم.

    با تلاش فراوان توانستم به نتيجه مطلوب برسم. به طوري كه پيشرفت سمانه بسيار چشمگير بود. او نه تنها در درس رياضي و بخوانيم پيشرفت بسيار زيادي داشت بلكه مشكلات رفتاري او نيز به كلي رفع گرديد و همانند ساير دانش آموزان در فعاليت هاي كلاسي شركت مي كرد.

    نتيجه اي كه در نهايت به دست آمد اين بود كه: توانستم اختلالات يادگيري (ديسلكسي ) سمانه را با كمك تدريس مبتني بر IT حل كنم و از او دانش آموزي فعال و علاقمند بسازم. علاوه بر آن پيشرفت تحصيلي و علاقمندي ساير دانش آموزان نيز با اين روش ميسر شد و كلاسي سرشار از شادي و نشاط مهيا نمودم. موفقيت تحصيلي، علاقمندي و سرزندگي سمانه و ساير دانش آموزان نشان دهنده موفق بودن اين طرح
مي باشد.

لینک دانلود:

اقدام پژوهی چگونه توانستم با روش تدريس مبتني بر فناوری اطلاعات ( IT ) اختلالات يادگيري

اقدام پژوهی چگونه توانستم با روش تدريس مبتني بر فناوری اطلاعات ( IT ) اختلالات يادگيري



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





تاريخ : پنج شنبه 13 مهر 1396برچسب:,اقدام پژوهی اول ابتدایی,اقدام پژوهی دوم ابتدایی,اقدام پژوهی اول دبستان,اقدام پژوهی پایه اول ابتدایی,اقدام پژوهی کلاس اول ابتدایی,دانلود اقدام پژوهی اول ابتدایی,اقدام پژوهی املا دوم ابتدایی,اقدام پژوهی ریاضی دوم ابتدایی,اقدام پژوهی درس ریاضی اول ابتدایی,اقدام پژوهی در پایه اول ابتدایی,اقدام پژوهی سوم ابتدایی,اقدام پژوهی دوم دبستان,اقدام پژوهی سوم دبستان,اقدام پژوهی پایه اول دبستان,نمونه اقدام پژوهی پایه اول ابتدایی,اقدام پژوهی در مقطع ابتدایی پایه اول,اقدام پژوهی پایه دوم ابتدایی,دانلود اقدام پژوهی پایه اول ابتدایی,اقدام پژوهی املا پایه اول ابتدایی,اقدام پژوهی ریاضی پایه دوم ابتدایی,اقدام پژوهی درس ریاضی پایه اول ابتدایی,اقدام پژوهی کلاس دوم ابتدایی,اقدام پژوهی کلاس اول دبستان,نمونه اقدام پژوهی کلاس اول ابتدایی,اقدام پژوهی در کلاس اول ابتدایی,نمونه اقدام پژوهی کلاس دوم ابتدایی,اقدام پژوهی پایه سوم ابتدایی,اقدام پژوهی پایه دوم,اقدام پژوهی کلاس اول,اقدام پژوهی رتبه اول کشوری,یک نمونه اقدام پژوهی که رتبه اول کشوری دارد,دانلود اقدام پژوهی دوم ابتدایی,دانلود رایگان اقدام پژوهی اول ابتدایی,دانلود اقدام پژوهی دوم دبستان,دانلود اقدام پژوهی پایه دوم ابتدایی,اقدام پژوهی انجمن اولیا و مربیان,اقدام پژوهی ریاضی اول دبیرستان,اقدام پژوهی درس ریاضی دوم ابتدایی,اقدام پژوهی درس ریاضی پایه دوم ابتدایی,اقدام پژوهی پایه اول,
ارسال توسط ali ahamadi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی